Min valp o kisseriet....

D

Dextrosol

Hej!!

Har en snart 12-veckors valp som nu börjat kissa precis överallt i hela lägenheten??? Från början gick hon så fint på tidningen, men nu har hon övergått till att kissa lite var stans. Jag går ut med henne ca varannan timme (om hon inte sover såklart) men har samtidigt tidningar i hallen vid ytterdörren. Det känns precis som om hon har gått bakåt med kisseriet istället för framåt. Hon håller sig inte över huvudtaget utan kan vissa dagar kissa precis överallt och hur många gånger som helst.........brukar det vara så här?? Man glömmer så fort hur dom andra hundarna gjorde, men tycker bara det känns lite tungt just nu:(

Sv: Min valp o kisseriet....

Hon har inte fått en urinvägsinfektion?
Prova att ge henne en halv c-vitamintablett upplöst i vatten morgon och kväll ett par dagar (häll det över fodret). Om det inte hjälper är det idé att kolla upp henne hos veterinär.

Mvh,
Duvan

Sv: Min valp o kisseriet....

Min tik behövde gå minst 1 gång i timmen tills hon var ca 4 mån. Hon drack mycket och hade en miniblåsa. Det var inget fel på henne, hon var bara kissnödig :smirk: . Dom kan ju inte hålla sig förrän dom är ca 5 mån då kroppen mognat. Och då är det inte så konstigt att dom kissar lite här och var eftersom dom inte kan göra som vuxna hundar och samla på sig allt tills det är dags att gå ut.
Du kan ju rådfråga vet. om inte annat så för att inte gå runt och oroa dig. Men jag tycker bara du sak gå tillbaka i rumsrenhetsträningen och gå ut oftare. Jag körde inte med tidningar eftersom jag tror det tar längre tid (men det funkar säkert för vissa) utan jag höll istället stenkoll och bar ut henne direkt hon ätit, sivit eller busat. Det blev många gånger tills hon fattat emn då dom väl förstår vad det är man vill så brukar det gå bättre. Och jag överöste henne med beröm då hon kissade ute emn ignorerade då det var inomhus. Tänk på att många hundar inte är helt rumsrena förrän ca 6 mån ålder och det är absolut inget konstigt med det. Man får ha tålamod och alla hudnar är ju olika.
Lycka till!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 205
Övr. Hund Jag funderar till och från på att skaffa en hund. Jag har ingen aning om ras och det är i nuläget inte intressant heller eftersom jag...
Svar
19
· Visningar
2 014
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 311
Senast: Snurrfian
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 818
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar