Min valp har "sår" i munnen!

tess_g_

Trådstartare
Hej. ja som rubriken lyder, min "lilla" valp på 5 månader börjar få nya huggtänder, eller vad dom kallas. Ingen av dom har åkt ut än, men det har kommit nya brevid dom. Den ena understa, vänster, har skavt på tandköttet på överkäken så det är grå/svart där. Då undrar jag om det är farligt och om det kommer läka av sig självt??:confused: Iofs. har tanden börjat böja sig åt sidan, men såret är ju kvar. Någon som varit med om detta, hur har det gått för er valp??
Lägger ut två länkar så känsliga inte behöver se. Kvaliten SUGER mobilen va helt kass idag :crazy: men hoppas ni ser iallafall.

http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_23/15470000-15479999/640x480/15477487.jpg?0
http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_23/15470000-15479999/640x480/15477488.jpg?0
http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_23/15470000-15479999/640x480/15477489.jpg?0
Tack för svar!:bow:;)

Sv: Min valp har "sår" i munnen!

Min katt hade exakt likadant! Men dom 'försvann' 2 dagar efter att jag upptäckte det, efter att han och valpis lekt en av sina brutala lekar med att kicka varandras ass:angel::devil:

Men jag antar att du inte har en galen kisse hemma eller annan lek kompis som kan hjälpa din valp på traven, så jag rekommenderar dig att kontakta vet. så får dom dra ut tänderna.

Såhär såg min katt ut innan han blev av med sina mjölkisar, nu är han återigen finfin i mun.:p
http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/Rocky/S1034103.jpg

Men jag antar att du inte har en galen kisse hemma eller annan lek kompis som kan hjälpa din valp på traven, så jag rekommenderar dig att kontakta vet. så får dom dra ut tänderna.
[/url]

jo vi har faktiskt en "lekkompis"... en "gammal gubbe" (samma ras) på 5 och ett halvt som han tvingar leka med han:rofl: meningen blev lite fel:p låt oss säga att, det mest är valpen som vill leka...:angel:

men eftersom vad jag vet så fick den äldre aldrig så när han var liten, så därför frågade jag... Tack för tipsen! ska se om vi kan ringa snarast och se om dom har någon tid.. :idea:dom kanske trillar ut under natten!:idea: :D

Dubbla mjölktänder är faktiskt inget ovanligt.
De kan mycket väl ramla av själva.
Men är du det minsta lilla utst itresserad så tar du bort dom innan bettet har blivit "forstört"

här ansluter jag mig och kapar tråden något, ursäkta TS.

Min lille älskling är 16 veckor, 3,5mån, och tappade första tanden i helgen efter en rätt så vild lek med sin nalle och dragkamp med lekkompisen.

Han har samma antydan till "gropar" i överkäken som TS hund, antar de kommit nu när underkäkens tänder börjat pressats uppåt av de nya. Eftersom han är så liten kanske det är onödigt att rusa till vet redan nu för att dra? Hur länge ska vi vänta tycker ni?

Beror som sagt på om du är utst intr eller ej.
Det kan gå fort att få ett felbett
Men är det en blandis eller man vet till 100% att man aldrig kommer att ställa, ja då kan man chansa.
Du bör i viklet fall hålla ögonen på det dagligen, så det inte ställer till med något.
I de flesta fall ramlar de för eller senare av sig själv, men det kan ställa till saker och ting så håll koll

vi har nog tänkt ställa ut en eller ett par gånger... (Golden Retriever)Ska hålla koll dagligen, men det är så svårt att veta hur "fällningen" av tänder normalt ska gå till/se utnär det är ens första hund.

här ansluter jag mig och kapar tråden något, ursäkta TS.

Heh det gör inget ;)

Inatt så tappade han faktiskt den "sårtanden"! :) Det kommer väl läkas av sig självt eller? Det har inte blött eller ngt.
Den tanden på andra sidan har hunnit böja sig åt sidan, jag tror inte den kommer att skava på överkäken så jag låter den trilla av sig själv. Den kommer nog trilla av nån gång idag ändå för den är såpass lös.(jag ska inte ställa ut:p) TACK FÖR SVAR! :):bow::D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte höra med er som är lite insatta i avel, vad ni tror om valparna efter dessa föräldradjur, utseendemässigt alltså? Jag tycker...
2
Svar
27
· Visningar
4 272
Senast: Izzie
·
Islandshäst Tänkte kolla om det är någon duktig person här inne på isländska! Jag skulle vilka döpa mina valpar efter isländska namn, dock vill jag...
Svar
2
· Visningar
2 462
Senast: idaa4
·
Hundavel & Ras Här är lite nya bilder på min nuvarande kull med storpudelvalpar. Hade en tråd som handlade om min dräktiga tik och lite i början...
Svar
8
· Visningar
1 352
Senast: Melli
·
Övr. Hund Av de andra barnen.. :angel: För jag började kalla honom ALLAN!!:rofl::banana: Min nya avelshane, som heter snapphaneklanens all...
Svar
15
· Visningar
1 895
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II