min "utdömda" 2 åring.

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare cämela
  • Startdatum Startdatum
C

cämela

skrev ju i en tidigare tråd om min kallblods 2 åring som fått kotsenbenet av. veterinären gav mig då 2 val "ta bort" eller "stå i box i flera månader med zinkalinda / gips och k a n s k e bli fölmärr. inte så kul att höra :cry: int direkt värdigt liv för en häst att stå inne i 8 månader.

eftersom jag aldrig träffat denna veterinä innan (hon är vikarie då ordinare på atgkliniken är på semester, ville ag ha "min" orinarie finska veterinärs utlåtande. sagt och gjort. han sa att det inte är nån fara att hon är så ung så bara det läker ihop kommer hon bli starkare i det benet och sätt på tåsko och på bete. sen ska han kolla på henne då han kommer om en månad.

han sa att många veterinärer tycker det är en dålig prognos men han verkade positiv och eftersom hon knappt haltar på benet idag så hoppas jag att han har rätt. tänk om jag tagit bort henne i fredags?:smirk::eek:

Sv: min "utdömda" 2 åring.

Skönt att höra att det kanske finns hopp ändå! Och vilken jä-la tur att du inte lyssnade 100% på den vet. du hade ute först..... En andra oberoende bedömning är ibland ett måste

:eek: Tur att du hörde med den andra veterinären!

Hoppas det går bra och att det läker ihop!

Härligt att det finns en strimma hopp för Anny! :banana:

Åh så roligt att få ett sånt besked! Jag håller tummarna stenhårt att det går bra med Anny!

tack för era snälla ord.

"min" tränare har idag varit och kollat på henne och han var så upprörd att någon velat slakta henne. bara att hålla tummarna att det kommer bli bra. nu ska hon på bete som ordinerat i en månad till att börja med.

i veckan var det dags att röntga och vet ni vad det har läkt helt och hållet nu och är mycket starkare!

det vi gjort är efter "min" veterinärs råd är 3-4 månaders bete/utevistelse dygnet runt , tåsko. ( han bytte ledvtska ca 1 ggn i månaden.) sen satte vi igång henne försiktigt och hon har varit bara bra och tom gått vanlig vinterträning sista tiden. många höjde på ögonbrynet åt att börja träna men jag litar på min veterinär han ahr gett så mkt tips och råd och verkligen velat hjälpa henne. känns jättekul :)

Åh!! Vad roligt att höra! :bump::bump::bump: Vilken tur att du inte tog bort hästen i somras efter den första veterinärens utlåtande!

Håller tummarna för att allt går bra nu med uppträningen!

Grattis!!! :bump::bump:

Det är bra att du tänker på att uppdatera den här tråden i bland! :idea:

tack båda två är så glad.

ang uppdatering så ja om jag vål startat en tråd kan man ju berätta hur det gått också hihi.

nu har det hänt IGEN:( dock på vänster bak 8innan avr det fram) hon ahr ine alls tränats hårt gått motion och nåt ensstaka banjobb. HUR kan detta ske? Kan det vara nåt fel invändigt? skelettet tänkte jag på?

(bytte bort min del i denna häst till ett körkort med pappa men ändå jäkligt trist. )vad ahr ni för teorier?

*Stackars,skickar en kram*
Jag fick en hovbensfraktur under en joggingrunda en gång. Men egen teori var att det var en dålig uppfödning. Hästen var hemskt mager när jag köpt honom som ettåring.

tack. känns inge kul alls. det är sånna här gånger an dnrar varför man håller på med hästar:(

Jag beklagar :(

Jag har ett par bekanta som försöker sätta igång sin 9-åring efter 2 senskador och 2 hovbensfrakturer. Där undrar jag också om det inte har lite med uppfödningen att göra.

Liknande trådar

G
Hästvård Hej min halvblodsvalack född 2004 kom hem halt till mig i början av juli efter att ha varit utlånad på foder i två år. Fodervärden...
Svar
6
· Visningar
4 545
Senast: Goldilock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka