Min tur att ha BF idag...

Status
Stängd för vidare inlägg.
U

ulda

...och ingen bebis verkar vilja titta ut. :(

En av mina bästa kompisar fick en Ture igår... Roligt för henne såklart men måste erkänna att det känns ännu tristare för mig. Jag låg ju 6 dagar före henne... :(

Sv: Min tur att ha BF idag...

Hoppas att du inte behöver vänta lika länge som Fullblod bara!

Här får du en liten peppdance så kommer det kanske igång!
:banana: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :banana:

Hur länge var det Fullblod var tvungen att vänta egentligen?

Var det inte 18 dagar? Så både du och jag har en stund kvar innan vi är uppe i hennes "övergång"... ;)

Jenny- 4 dgr över bf och ingen bebis verkar intresserad av att komma ut

Lycka till ni som väntar med väskan packad (?). Själv har jag prick 200 dagar kvar... :smirk:

Barnmorskan vi träffade igår sa att det är viktigt att njuta av sin graviditet. Jag vet inte exakt vad hon menade med det. Njuter ni?

Du är välkommen hem och kratta min gräsmatta, och röja lite i skogen bakom huset.. det kanske sätter fart på bebisen? :-D Jag håller alla tummar (2 st *L*) för att det pluppar ut en liten bebis snart...

´Förr eller senare lär h*n ju pluppa ut :)
:banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:
Ut och kratta eller sätt dig på torktumlaren så kanske det händer nå´t.

Sånt blaj.

Jag har hela tiden hävdat att det inte inte finns NÅNTING positivt med graviditeten i sig. Att man sen får barn kan ju vara positivt men inte själva graviditeten. (fast sen har jag kommit på att det är rätt positivt att jag har kunnat äta vad som helst utan att gå upp samt att min hy har blivit mycket finare - men det är också allt...).

Däremot skadar det väl aldrig att vara positiv, gravid eller ej...

Skojar ni??? Jag blir anfådd av att resa på mig för att hämta kaffet. Duscha känns som värsta träningspasset, för att inte tala om hur jobbigt det är att laga mat...

Hade jag mått bättre kanske det hade varit kul att testa, men jag går inte från soffan...

mino skrev:
Barnmorskan vi träffade igår sa att det är viktigt att njuta av sin graviditet. Jag vet inte exakt vad hon menade med det. Njuter ni?

Jag njuter inte ett dugg just nu Har redan fått foglossning å jag är bara i vecka 18 än så länge. :crazy: Fast jag har njutit fram tills nu.. sluppit allt vad illamående heter :D

mino skrev:

Jag njuter i fulla drag! Men det gäller att passa på, tror inte slutet av graviditeten kommer att vara lika "snäll" som början. Var på ul idag igen. Åh jösses vad det slogs kullerbyttor där inne. Vill inte tänka på hur det kommer att kännas när de ska försöka göra likadant sedan när de inte har lika mycket plats! :o :D

ulda:

En pep-dance från mig också! :banana: :banana: :banana: Om det får dig på lite lättsammare humör så kan du ju tänka dig in i hur jag kommer att ha det om 4 månader, med två bebbar i magen och tre trappor utan hiss! ;)

/Timsetim

Timsetim skrev:
Om det får dig på lite lättsammare humör så kan du ju tänka dig in i hur jag kommer att ha det om 4 månader, med två bebbar i magen och tre trappor utan hiss! ;)

/Timsetim

Lustigt hur sånt där faktiskt får en på bra humör... :rofl: Kanske stämmer det ändå att skadeglädjen är den enda sanna glädjen...? ;) :devil: ;)

Visst var det 18 dagar jag gick över... Hoppas verkligen du inte behöver vänta lite länge... för det suger hårt :crazy: ...

Kör en liten pepdance jag med så att bebis kommer igång... :banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Timsetim, du verkar ha vetat så tidigt att det skulle bli tvillingar, hur visste du det? Bad du om ett tidigt ultraljud? Vi var som sagt på inskrivning igår och nästa gång vi ska träffa barnmorskan blir inte förrän _efter_ ultraljudet. Det är alltså ingen som helst koll av vare sig mage eller innehåll innan typ halva graviditeten har gått. :eek:

Inte för att jag tror att jag skulle få tvillingar, har inget sånt i släkten, men det skulle ju ändå vara lite nice att få en bekräftelse på att det åtminstone är ett levande litet yngel där inne.

ulda skrev:
Lustigt hur sånt där faktiskt får en på bra humör... :rofl: Kanske stämmer det ändå att skadeglädjen är den enda sanna glädjen...? ;) :devil: ;)

:D :D Det var meningen att liva upp dig! Och ja, skadeglädjen är den sanna glädjen! :)

/Timsetim

ulda skrev:

Var det inte det jag misstänkte. Det känns som om folk i bebisbranschen är helt inställda på två saker:
1. samtliga blivande föräldrar är romantiska och kan utan problem känna sig hemma med bilder på nakna andra blivande föräldrar i motljus till avslappningsmusik
2. samtliga blivande föräldrar är konstant oroliga. Så fort man ställer en fråga så får man höra saker som "oroar du dig för det?" och "det är lätt att få ångest av sånt". Och jag som känner mig som om graviditeten är nån sorts lyckopiller som tar bort både toppar och dalar.

Jag börjar tro att det enda sättet att ta sig igenom det här är med en viss humor. Det hela känns helt farbror Barbro, hela paketet med eterneller och potpuri i lerkrus, mjuka kuddar och softad belysning. Det är liksom inte en värld för mig på nåt sätt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 869
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 838
Senast: Milosari
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag gillar inte att bli äldre. Kroppen är liksom inte med mig som förr. Jag blir stel och får ont bara jag råkar göra något. Igår...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
8 795
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar