Min stackars lilla valpis *prata av sig/byta erfarenheter tråd*

Miao

Trådstartare
Nu sitter jag och gråter och är jätteledsen för att jag är så orolig :cry:.

Min lilla niomånaders DS valp
* Äter knappt
* Dricker knappt
* Vill mest sova
* Spyr (två gånger idag, en gång igår)

Han är underviktig, jag har haft problem med hans matvägran nästan sen jag fick honom, men det verkar bara bli värre. Jag var hos veterinären för bara någon vecka sedan och tog blodprover (vilka alla såg bra ut) för att utesluta att det var något fel där iaf. De sa att han eventuellt hade tonsillit, och att jag bara skulle avvakta och se om det blev bättre.

Men sen dess har han blivit ännu smalare, så nu har jag en ny tid i morgon igen. Då blir det en närmare titt i halsen, och en antibiotikakur. Nu sitter jag och ger honom vatten i en nållös spruta så han ska få i sig tillräckligt med vätska.

Jag sitter handfallen och förstår inte vad som kan vara fel... Det jag kommer att tänka på är infektion i halsmandlarna, magsår eller kanske någon fästingsjukdom? Min uppfödare tror på mandelproblem, och berättade att ett syskon till Homer har haft samma syptom och fick operera bort sina mandlar.

Har någon här inne några synpunkter eller erfarenheter av dessa symptom? Tycker ni att det stämmer in på något utav mina "orosmoln/diagnoser"?

Jag hoppas att jag får svar i morgon. Håll tummarna.

Sv: Min stackars lilla valpis *prata av sig/byta erfarenheter tråd*

Vår rottweiler blev också dålig, har alltid varit en dålig hund på att äta, men nu blev det ännu värre. Han visade sig ha borrelia. Vet. ville faktiskt först inte kolla det eftersom han inte hade några "typiska" symptom, men vi propsade på och de tog provet, mycket riktigt borrelia. Han förrändrades även i humöret, var trött och anfådd etc.

Vissa av symptomen som den vovve har, stämmer överens med de som Dusty hade. Värt att kolla, borrelia kan visa sig på alla märkliga vis. Lycka till med hunden !!

DS...är det DSG du menar??

Min hane på 3 år är ockå en krångelpelle med maten och är "tunn"..mer eller mindre...han är opererad för tonsillit, fat han ymptom var att han kraxade mycket. En annan hund jag hade blev jättedålig med hög feber o hela kittet. Tonillit kan gr olika symptom så det enklaste är ju att kolla om dom är inflammerade.

Dessutom är väl DSG "kända" för att kunna vara lite krångliga med maten vad jag har hört...min har aldrig riktigt vägrat maten men försökt vara lite kräsen emellanåt...

Tror hon menar dvärgschnauzer :)

Tycker synd om dig och hunden... Hoppas veterinaren hittar vad som ar fel imorgon! Tycker ocksa att du ska kolla upp borrelia.

Jag haller tummarna. Kram!

Tror hon menar dvärgschnauzer :)

Lite ot.
Börjar bli lite förvirrad av alla dessa förkortningar, tänkte också på Dansk Svensk Gårdshund, se där tog säkert tre sekunder att skriva.

Till TS: Hoppas att allt blir bra med valpen, det är aldrig kul med sjuka djur.

Hej.
Jag måste bara fråga om du har bytt foder nyligen?
Jag har en dvärgschnauzer på 13 månader, hon fick samma symptom
som din. Jag åkte till vet. som sa att hon hade för höga syrahalter? i magen, förmodligen pga av att hon inte tålde maten. Jag bytte foder
och då blev hon bra igen. Nu har din säkert inte samma men jag måste bara fråga. Hoppas att din kille blir bättre snart!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Vaginal vs kejsarsnitt
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka