Min rixhäst gick ganska bra

gulan

Trådstartare
Querida Frontline blev 4(tror jag:D), det borde ju bli någon 100 lapp och då ska jag köpa en ny rixhäst. Tyvärr ingen tjej detta år annars hade jag absolut valt henne.
Jag tänker i alla fall välja någon tränare som inte har så väldans många hästar i träning alt. någon som är väldigt nyutexad.
Ni som tänker köpa en rixhäst hur tänker Ni i valet av tränare?
gulan

Sv: Min rixhäst gick ganska bra

Querida Frontline blev 4(tror jag:D), det borde ju bli någon 100 lapp och då ska jag köpa en ny rixhäst. Tyvärr ingen tjej detta år annars hade jag absolut valt henne.
Jag tänker i alla fall välja någon tränare som inte har så väldans många hästar i träning alt. någon som är väldigt nyutexad.
gulan

Helst vill jag ju ha någon från "hemma-länet" men det är ju inte alltid man vill vara delaktig hos vem som helst :o

gulan
Grattis! :)

För mig är det enkelt val eftersom vi får Rikshästen i år! :banana:

Det är ett par med som vi pratat om att ev sätta våra kommande uppfödningar hos, dessa köper vi en andel hos då det kan ge en liten hint om hur de behandlar hästar, anställda och vilken service de ger till hästägaren (även om jag förstår att det inte blir samma sak med en häst med 1000 andelar och en som det bara är några få delägare på), det är viktigt för mig om jag senare ska pröjsa så mycket pengar som det kostar att ha i proffsträning att tränaren visar god respekt både gentemot anställda, hästar och hästägare så alla mår bra.

Grattis! :)

För mig är det enkelt val eftersom vi får Rikshästen i år! :banana:
Jaha..är "Ni" nyutexade eller har ni ett lite mindre stall så kanske jag skulle köpa Er häst?
Vad spännande och jättelyckatill. Kanske tävlar vi med varann eller mot varann.
gulan

Helst vill jag ju ha någon från "hemma-länet" men det är ju inte alltid man vill vara delaktig hos vem som helst :o
Ja det kan vara lite knepigt det där. Man vill stödja hemma-länet, men kanske den utvalda tränaren inte är ens favorit.
gulan

Det är ett par med som vi pratat om att ev sätta våra kommande uppfödningar hos, dessa köper vi en andel hos då det kan ge en liten hint om hur de behandlar hästar, anställda och vilken service de ger till hästägaren (även om jag förstår att det inte blir samma sak med en häst med 1000 andelar och en som det bara är några få delägare på), det är viktigt för mig om jag senare ska pröjsa så mycket pengar som det kostar att ha i proffsträning att tränaren visar god respekt både gentemot anställda, hästar och hästägare så alla mår bra.
Jag tänker rixhästen mer som en lott jag köper och vill även stödja det här med rikhäst som jag tycker är en bra grej för travet.
Skulle jag däremot sätta någon av mina hästar i träning så håller jag helt med dig. Då gäller det att se till helheten.
gulan

Jaha..är "Ni" nyutexade eller har ni ett lite mindre stall så kanske jag skulle köpa Er häst?
Vad spännande och jättelyckatill. Kanske tävlar vi med varann eller mot varann.
gulan

Ja, vi är ett litet stall, runt 25 häst :)
Länk till hem sidan

Jätte glada att ha fått denna chansen och allt vad det innebär och hoppas vi får med massa roligt folk :)

Letar för fullt efter en passande häst, bara det är roligt och spännande...

Jag köper in mig på eran RIXhäst.Bokar där med också boende hos dig när det blir segerfesten!!

Min ,Röde Orm S.L. var mest halt... Samma med min förra, Kebab, också mest halt. Jag köper en ny på måndag :)

Och jag är jätteglad att jag satsade på rätt häst! Stall Stockholms Maxmara vann ju hela Rikstravet :banana::banana::banana:
Jag tror att Anna Forssell, stall Champion, får förnyat förtroende! :)

Och jag är jätteglad att jag satsade på rätt häst! Stall Stockholms Maxmara vann ju hela Rikstravet :banana::banana::banana:
Jag tror att Anna Forssell, stall Champion, får förnyat förtroende! :)
Grattis! Vad kul! Du får berätta om middagen. Ska du köpa ny häst?
gulan

Tack gulan! Ja det blir ju spännande med middagen/festen som blir på Solvalla. Rapport kommer!
Fast jag kan tycka att det skulle vara bättre om man kanske använde lite mindre pengar än de avsatta 100.000:- till festen och fördelade de på andelsägarna istället. Jag tror ju inte att alla 1000 personerna kan komma på festen av olika anledningar, bl a det geografiska. Men som sagt, det ska bli kul!! Ja, jag skrev ju att det blir samma tränare nästa år ;)

Men det var fasligt så dåligt betalt det blev för hästarna på auktionen.

Tack gulan! Ja det blir ju spännande med middagen/festen som blir på Solvalla. Rapport kommer!
Fast jag kan tycka att det skulle vara bättre om man kanske använde lite mindre pengar än de avsatta 100.000:- till festen och fördelade de på andelsägarna istället. Jag tror ju inte att alla 1000 personerna kan komma på festen av olika anledningar, bl a det geografiska. Men som sagt, det ska bli kul!! Ja, jag skrev ju att det blir samma tränare nästa år ;)

Vad gick er häst för på auktionen?

Vi var med och köpte ut vår rixhäst 2010, och har nu haft honom med 38 andra delägare ( eller andelar) i två år. Efter första året fick vi köpa ut några, efter värdering men nu är hästen ofräsch så jag tror inte att de får ihop så många till att fortsätta, så han lär väl gå på auktion eller säljas snart.:(

Ja det där är mycket tragiskt. En hund eller katt kostar mer i inköp.....
Jag vet inte hur man resonemanget går i de olika organisationerna? Att bara gnälla på för lite pengar duger inte längre. Antingen accepterar vi en kraftig nedgång av spelet, minskar ekonomiska klyftan mellan att vara amatör och proffs och staten bör införa avdrag för hobbyhäst igen.
gulan

Liknande trådar

Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 308
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 622
Senast: Ramona
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 387
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 730
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar