Sv: – Min ponny blev mördad
Tack för alla era kommentarer och era tankar till oss! Det är mycket uppskattat vill jag lova. Vi lever fortfarande i ett vacuum och det är svårt att hitta en "vardag" i dagens läge.
Polisen, SVA, SKL osv har gjort ett fantastiskt jobb och vi vet idag
vem gärningsmannen är - en 40-årig man - bror till en granne! Det är iof skönt att veta vem han är, men han kommer inte bli frihetsberövad innan rättegången vilket vi har svårt att förstå och ta till oss.
Hela familjens grundtrygghet har ryckts bort. Vi kan inte längre strosa runt på våran gård utan att känna oss iaktagna och sårbara. Visst har vi installerat larm i stallet osv, men det hjälper föga. Danai som ofta går ner till stallet tidigt på morgonen och rider ett träningspass innan skolan har fått lägga om sina vanor. Hon vill inte vara ensam i stallet längre även om solen skiner - och jag har full förståelse!
Det har även blivit andra "ringar på vattet" hos oss. Danai har en annan ponny som står i boxen intill där Silver blev misshandlad. När Danais morfar en dag var i stallet så fick den andra ponnyn total panik - han stegrade sig och föll över baklänges i sin box, och skrek som om han var stucken med en kniv... Han trodde att gärningsmannen hade kommit tillbaka! Stackars lilla ponny som normalt är så trygg...
Jag vill se denna man i vitögat för jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur en människa som gör något sådant ser ut. Det sägs att han även har sambo/fru och barn... Helt ofattbart!
Det enda positiva i det hela är all medmänskslighet vi har upplevt. Vi har fått brev och blommor ifrån människor vi inte ens känner från hela Sverige och det har hjälpt oss enormt mycket. Att en häst förolyckas på ett eller annat sätt är tragiskt men sådant som händer, men att ens ponny mördas i sin box är bara sådant som man aldrig någonsin kan drömma om....
TACK!