Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bilden togs innan hon var rengjord idag.
Rengör en gång om dagen och tar också på potatismjöl.
Så är det med Perserkatter...
Min hane syns det inte alls lika mkt på eftersom han är blå.
Vad trist! Varför blir det sa?
Vad trist! Varför blir det sa?
Jag är inte mer nyfiken än fördömmande (jag vet inget om den inre kattvärlden), men varför vill just du avla på två individer som verkar ha hälsoproblem?Rengör en gång om dagen och tar också på potatismjöl.
Så är det med Perserkatter...
Jag är inte mer nyfiken än fördömmande (jag vet inget om den inre kattvärlden), men varför vill just du avla på två individer som verkar ha hälsoproblem?
Får man igenom sådana som avelsmaterial förresten, som måste ha daglig hjälp med kroppsfunktioner..?
Det låter märkligt, men det kanske är så på perser... jag undrar lite, då det verkar vara en ras det pratas illa om, till och från.
Men rasen är ju jättestor och etablerad..!
Ingår den i de vanliga förbunden som godkänd under dessa förhållanden?
Jag trodde det där var gammalt jag fått för mig, och att man idag hade börjat avla sig bort från det där och fått en perser med mer konvex profil... tyckte mig ha förnimmt detta.
Dom är ju så platta också näsan mitt emellan ögonen...
Syns mer på vita katter.
För att perser har bilvit så sönderavlade att dom får problem med sina tårkanaler tack vare att näsan sitter intryckt mellan ögonen.
Men är alla perserkatter sa, eller bara en del? Skulle det rent teoretiskt ga att avla fram en perser med rastypiskt utseende och torra ögon, eller är det en anatomisk omöjlighet?
Men missfärgas inte pälsen? Hur far man dem helvita till utställning?
Nej då får man avla på Perser med det ursprungliga utseendet.
Dessa rastypiska Perser har ALLA rinniga ögon, ngt annat är bara bullshit.