Min nya hona (kanin)

_Ninni_Hedblom_

Trådstartare
Hämtade hem denna hona idag.
Supersöt liten tjej som inte är det minsta rädd.
Om man inte bortser från valpen då, men enbart om han rör på sig. :d
Satt han still brydde hon sig inte alls, utan lade sig avslappnat ner. :)

Bara älskar denna damens huvud!
Kommer passa perfekt tillsammans med Pelle.
Hoppas på snygga och mysiga ungar i sommar. :D

f_6m_c54b52c.jpg

Ni får ursäkta bildkvaliteten, men bilden är tagen med mobil.
Min digitalkamera är trasig och jag vet inte exakt när jag får tillbaka min gamla av lillsyrran.

Slänger in en bild på hennes blivande avelspartner också.
f_G011m_78b2f19.jpg

Sv: Min nya hona (kanin)

Ojojoj, så söt hon var!
Men är det konstiga bildvinklar, eller ska de se sådär... perserliknande ut, med väldigt korta nosar? Alltså, är det rasstandard med kort nos hos dvärgvädur? Vad virrigt det kändes, men hoppas du fattar vad jag menar. :)

Ja, de ska se ut sådär.
Enligt standarden ska de ha en kompakt kropp, samt brett och trubbigt huvud. :)

perserliknande ut, med väldigt korta nosar? Alltså, är det rasstandard med kort nos hos dvärgvädur? /QUOTE]

ha ha du ska se min mops nosade hona, enligt uppfödarna har hon perfekt huvud, medan det första jag oroade mig för när hon kom hem var om hon skulle få andningsproblem!:eek:
min gamla hane däremot har ett väldigt fint huvud enligt mig men skulle nog aldrig gå hem hos nån uppfödare!:D

ha ha du ska se min mops nosade hona, enligt uppfödarna har hon perfekt huvud, medan det första jag oroade mig för när hon kom hem var om hon skulle få andningsproblem!

Ingen bild? ;)

Sägs inte avel på individer med korta nosar vara en anledning till att många kaniner får tandproblem?

Guud vilka söta (: jag som inte har koll på kaniner än.. Vilken ras ? dvärgvädur?

I sådana fall skulle varenda dvärgvädur/hermelin ha mer eller mindre bettfel.
Men det förekommer inom alla raser, även de med spettsigare ansikten (ex holländare).
Vore det så, skulle standarden ändras.
För målet är ju att få fram friska individer. :)

Ja, kaninaveln är ju inte så extremt utvecklad än, jämfört med andra djurslag. Där är det ju ibland så man blir mörkrädd... :crazy:

Liknande trådar

Övr. Djur Såg i en annons att en kille skänkte bort två kaniner med bur, och var inte särskilt långt bort heller (1,2 mil = 20min med bil)...
Svar
8
· Visningar
1 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• WE-tråden