Min lilla shettis miro

F

*fia*

har en shettishingst 3 år e han nu, 96 cm hög, har minishetlands st på typ allt. han är en mycket smäcker och fin shettis, inte mycket mage, smala fina ben. mycket man å svans, väldigt fint nästan arabliknande huvud. han gåt lätt i form själv när man tömkör honom lr när flickorna rider honom. han har fina höga lyft å väldigt fin trav. men när vagnen kommer på då vägrar han gå i form å har väldigt brottom. funderar nu på om det finns bett typ 8,5 körbett till sånna här små ponniers å va man kan köpa dom? har en bröstsele som e nyköpt som ja senare ska köpa baksele å draglinor till. men min tanke e att börja tävla med honom för han älskar att jobba å är grymt pigg å fin att se på. vilka bett ska man ha när man tävlar typ dressyr å så med shettisar? får man ha sånna man har på stora hästar? va finns de för olika grenar? kan man köra typ i skogen i vattendiken å så som för stora hästar? han tävlat lite stora hästar mest dressyr å vill nu ge min prins en chans. nån som vet å har några bra tipps jag själv e 20 år å har hållt på med hästar sen jag var 6 år, han skulel bara vara sällskap typ men han va så grymt duktig så ja vill ge honom en chans då han e så avundsjuk på min andra flicka jag rider. nån som har några bra förslag om va man ska göra nu på vintern utan skor? racksam för hjälp mvh fia

Sv: Min lilla shettis miro

Att han inte går i form när du kör kan ha att göra med att det blir mycket tyngre då, han måste dra. Jobba mycket styrketräning först, både i vagn och när du tömkör och börja sedan kräva mer när du kör! Små bett finns. Jag har postkandar på min shettis, köpt på lillhästenistav tror jag...kolla där! Du får ha alla bett utom hackamore när du tävlar i körning. Allt som du gör med en stor häst på körtävlingar gör du också med shettisen! Lycka till med tävlingsplanerna!!

tack för hjälpen nu återstår bara problemet men att vintern kommit å de e halt å alla skor e för stpra för honom.

tack för hjälpen nu återstår bara problemet men att vintern kommit å de e halt å alla skor e för stora för honom.

Har han så små fötter? Jag ahr också en smäcker shettis, ganska hög dock och han har ju inte minsta skostorleken! har du kollat upp det? Ska du tävla i alla delgrenar behöver du ju skor vad jag vet. Du måste ha det i maraton!

dom är väldigt små i värsta fall får man vell specialbeställa. men han är 96cm så dom är små när dom är nyverkade iaf men ja vet att de ska finnas jätte små för ja har jobbat på travet å där e alla shettisarna skodda va jag vet iaf. man de kanske finns nån som vet va man kan köpa jätte små söta skor?? va e de för vagn man ska ha om man ska om man ska köra maraton? maraton e typ som fälttåvälan va? vagn me svingel å 4 hjul typ? ska man tävla ensam lr ska man ha nån med sej där bak typ? vi har asfina träningsvägar å en bra lite tyngre träningsvagn måste bara hitta skor också. tacksam för hjälp de e så mycket man ska veta när dom e små tycker jag å de e svårt att hitta, hittat en tjej som säljer giggselar iaf i st minishettis de han behöver för han e så smäcker passar de te sånna vagnar??? *förvirrad*

för att tävla maraton behövs ej en maratonvagn (svårt att få tag i en så pass lätt också till shettis) så det duger gott med en ordentlig rockard, men man måste dock ha svängel och draglinor (sök här på buke om du inte vet vad det är -finns massor av trådar ang. detta!). sedan måste man ha någon med sig en sk. groom. en giggsele ska passa till en vanlig rockard, rockarden skall då ha fästen för bakselen.
hör på travet där du jobbade vart de har köpt skorna till de shettisarna.

Sålänge det inte är isgata så går det ju bra att köra utan skor på vintern.

hej!

Kan du inte sätta in ett kort :)

Jag kan tänka mig att han går sämre för att du inte har svängel. och för att han kanske tycker det är kul :)

Det verkar som om du har köpt en "sämre" sele till din shettis, för med en bra sele kan du inte köra utan draglinor då bröstan är lös...så jag utgår från att du har köpt fel sele tyvärr.. sälj den snabbt till nån som bara vill promenadköra nån gång i månaden och satsa på en riktig sele. kolla på shettis shopen på internet. http://home.swipnet.se/~w-79895/shop.htm

/jenny

mm har en vanlig bröst sele de e va pengarna tilllåter just nu iaf. ska köpa en sån där giggsele tänkte ja fick tag i en tjej som säljer dom kompletta för 2500 tyckte ja va ett himla bra pris. föresten fick ett tipps om att man kunde köpa bett på lillehästen men dom hade 10,5 på postkandar å min lilla har 8,5 vet nån nått annat ställe. ska kolla på den sidan du skrev ovanför här. tack för alla tipps, tippsa på ni då ja nyss börjat köra honom på allvar å vill lära mej mer. mvh fia

så är det ibland, min första var oxå en bröstsele :) och sen blev det en travsele och en lös bredbrösta= giggsele lookalike :)

Har kvar bröstselen som komplement för att köra in hästar med ex.
/j

Liknande trådar

Ridning Jag är tretton år och rider på ridskola och har gjort i runt 4 å, vet inte hur det är på era ridskolor men på vår kan man bli fodervärd...
Svar
14
· Visningar
2 923
Senast: Badger
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 666
Senast: Hedinn
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 990
Senast: shia
·
Träning Hej! Nu ska jag rida in min 3 1/2 åring! Men vill ha lite tips:) Hans utbildningsstatus nu är ganske låg. Vi började i slutet av mars...
2
Svar
22
· Visningar
5 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat