Min lilla hund ska opereras imorgon.

Narcissa

Trådstartare
Och jag tycker att det är så hemskt jobbigt. Veterinären ska operera bort en juvertumör och jag oroar mig något så hemskt. Jag avskyr att behöva åka dit och lämna in henne för jag vet att hon blir orolig. Jag tittar på henne nu och tänker att hon inte vet vad som ska hända imorgon. Jag är rädd för narkosen. Hon sövdes 3 gånger i november och måste nu genomgå ytterligare en sövning. :(

Hur har det gått för era hundar som har opererats för juvertumörer?

Sv: Min lilla hund ska opereras imorgon.

Vår förra labbe opererades för juvertumörer två gånger.
En gång fick hon infektion, troligtvis pga suturmaterialet. Det blev odling och antibiotika och sen var det inget mer med det. Andra gången var det inga problem alls.

Angående sövningen så sövs så otroligt många hundar dagligen i vårt land och majoriteten alla alla sövningar går utan problem. Det går nog bra ska du se :)

Min hund (numera ängel) opererades 6-7 gånger under sitt liv, 2 av dessa för juvertumörer - utan vidare komplikationer. Alla sövningarna gick utan problem, trots att hon hade fel på sitt hjärta och alltså var extra utsatt. Så försök att inte oroa dig (men jag vet att det är svårt). Med allra största sannolikhet kommer det gå jättebra, och oavsett så kan du inte påverka det med att oroa dig. Men det sagt, vet jag hur jobbigt det kan vara - men det är då jag försökt tänka på att det är ju för en god sak. Det är ju för att djuret ska få må bättre som man gör detta, även om det tillfogar dem viss oro/smärta ett tag (min hund hade extrem djursjukhus-skräck, inte so konstigt kanske med tanke på vad hon fick gå igenom, men det gör det ju inte lättare för matte-hjärtat). Försök tänka på att de som har hand om din hund är proffs, de vet vad de gör och i de allra flesta fall går det bra. Att ta bort en juvertumör är ju en relativt enkel sak.

Lycka till :)

Men visst är man rädd....jag lämnade min 11åriga schäfer förra året och jag tog ett farväl då eftersom hon var äldre. Hemskt var det.
Men allt gick jättebra och nu har jag en hund som tror hon är 1 år igen, mycket bus blir det :)

Min förra tik opererades för juvertumörer en eller två gånger. Det gick hur fint och smidigt som helst, bortsett från lite trassel med läkningen eftersom min tant fick av sig tratten och började slita i stygnen... Hon blev även sövd när hon skulle få en bit av svansen bortopererad och bortsett från att hon var groggy väldigt länge efteråt så gick allt utmärkt även då.

Det har gått bra och hon är jättepigg. Tack och lov. :)

wpid-20140128_190629.jpg

Linfröolja mot nya tumörer

Skönt att det gått bra. Vill bara tipsa om linfröolja för att minska risken för nya tumörer. Funkar det är det värt att prova och annars är det bara nyttigt för hunden. Linfröolja ska vara bra mot cancer; både förebygga cancer och minska risken för nya tumörer. Linfröolja i kombination med keso ska vara extra bra.

Studier har gjorts på människor och på olika djurslag.(Vej ej om det gjorts studier på hundar) Bl a har linfröolja minskat risken att insjukna i bröstcancer. Då tänker jag att det borde vara bra mot juvertumörer.

Det ska vara kallpressad, ekologisk linfröolja. Det är billigt och finns i livsmedelsaffärer och hos internetbutiken apotea.se 29 kr för 250 ml. En tesked/dag till en liten hund och en öppnad flaska håller 2 mån i kylskåp. Våra hundar får det och de har aldrig haft så fin päls som nu. (Förut fick de fiskolja)
Det är ofarligt att ge och ska inte jämföras med linfrön som man inte ska ta för mycket av.
Hoppas såret läker fint på din hund!

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 310
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
463
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
968
Hundhälsa Nu orkar jag inge mer. Nu är 4 av 5 djur hemma sjuka och behöver veterinärvård. Hundarna är såklart jobbigast när dom är dåliga. Ena...
Svar
6
· Visningar
1 977
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V