Min lilla Doris(belgisk jätte) har äntligen kommit hem =))

gadriel

Trådstartare
Hämtade henne i torsdags kväll så nu börjar hon känna sig hemma. Hon är jättego, lugn och trevlig och tar allt med ro och äter MASSOR :eek: :D Jag som är van vid dvärgvädurar tycker hon är enorm med sina megastora öron och ändå är hon inte ens 1 år än...

Doris hälsar på Arwen som inte var så glad över att få konkurrens om vem som är sötast kanin i stallet men hon lugnade ner sig väldigt snabbt så jag tror jag kan släppa ihop dem om några dagar:

doris3.jpg

Doris utforskar ladugården som hon nu får hoppa fritt i men hon har en hörna som är hennes egen med mat och vatten:

doris2.jpg

Det är tur hon är så lugn att bära på för hon väger lite grann...;)

doris1.jpg

Världens sötaste jätte (inte alls partisk) :love: :

doris4.jpg

Sv: Min lilla Doris(belgisk jätte) har äntligen kommit hem =))

Jättar är ju såååå fina!!! :love: Är jäkligt sugen på en själv måste jag erkänna!! ;)

Visst är dom!!

Har velat ha en sedan jag var 18 så nu äntligen blev det en liten goding :):) Är så himla glad för henne och hittills har hon uppfyllt alla mina förväntningar :love:

Jättefin! Jag saknar verkligen att inte ha några kaniner längre, men det får väl bli senare. Det kanske blir en minigris till hemma istället :)

Fraggel_Tess skrev:
Jättefin! Jag saknar verkligen att inte ha några kaniner längre, men det får väl bli senare. Det kanske blir en minigris till hemma istället :)

Är väldigt nyfiken på minigrisar men de kräver ju ltie mer plats.

Släppte ihop kaninerna idag och det gick riktigt bra efter en stund, lite småtjafs men inget allvarligt- skönt!

Fast arwen ser ut som doris unge, hon är så liten i jämförelse..;)

mmm...å hon är lika snäll som hon är stor :)

Gud så fiin!! :love:
Har alltid velat ha en jätte!

gadriel - tror jag ska göra dig sällskap som Jätte-ägare sedan i sommar/höst.. :) Ska bygga en inhägnad (med tak) på ca 4*4m, som kommer vara avdelad... i den ena kommer min dvv bo tillsammans med sin "flickvän" efter hon kastrerats (så översexuell att han inte står ut med hennes krävande.. :P), & i den andra kommer jätten få bo... 2*2 meter räcker det? Eller blir nog 2*3m... Kommer se ut ungefär såhär (fast större såklart): http://i1.tinypic.com/n1cvpe.jpg

Neeeeeeej vad jag blir avundsjuk nu! jag blev alldeles till mig när jag såg din underbart vackra tjej! :love: :love: :d men NEJ!! jag ska inte ha några fler djur... nej nej nej!

nu måste jag lämna den här tråden ögonböj! :crazy:

Fraggel_Tess skrev:
Vad skönt att det gick att få ihop dom. :)

Nja, idag hade de bråkat lite mer så Arwen blöder ltie i topparna på öronen men det är liksom hon som muckar gräl. Gång på gång springer hon in till doris som bara vill försvara sig och sitt lilla revir. Hon gör inte mer motstånd än vad som krävs för att få bort Arwen.

Arwen har liksom hela sin hage och ladugården att vara på och ändå ska hon in till Doris så hon ber nästan om det. Vill dock inte dela på dem nu för då kanske de börja bråka ännu mer när man släpper ihop dem igen. Doris är kolugn och försvarar sig bara så det är Arwen som behöver coola ner. Hon verkar inte försöka bita Doris utan bara vara på henne och tetas med henne.

Hon är lite tuffsig i pälsen men jag hittar inga sår förutom på öronsnibbarna, dessa är dock inte djupa eller så, det är väl precis att det börjat blöda.

_Ninni_Hedblom_ skrev:
gadriel - tror jag ska göra dig sällskap som Jätte-ägare sedan i sommar/höst.. :) Ska bygga en inhägnad (med tak) på ca 4*4m, som kommer vara avdelad... i den ena kommer min dvv bo tillsammans med sin "flickvän" efter hon kastrerats (så översexuell att han inte står ut med hennes krävande.. :P), & i den andra kommer jätten få bo... 2*2 meter räcker det? Eller blir nog 2*3m... Kommer se ut ungefär såhär (fast större såklart): http://i1.tinypic.com/n1cvpe.jpg

Ja det tycker jag verkligen du ska göra ;) :)
2*2 meter känns nästan i minsta laget, det är vad Doris hörna är på och hon får plats å så men nu står det öppet hela tiden så hon kan hoppa runt på större yta. Kan ju liksom inte blir för litet. Sen beror det ju på hur mycket de får vara ute och hoppa också.:)

Fin bur!

Men om du ändå ska bygga kan du väl dra till ordentligt om ni har plats? Nät och några reglar är ju inte så hemskt dyrt så då kan man nästan lägga till några kronor extra å få det extra stort. Man kan ju alltid ha hönsnät istället för fyrkantsnät om man vill spara lite mer pengar.

Zuzzi skrev:
Neeeeeeej vad jag blir avundsjuk nu! jag blev alldeles till mig när jag såg din underbart vackra tjej! :love: :love: :d men NEJ!! jag ska inte ha några fler djur... nej nej nej!

nu måste jag lämna den här tråden ögonböj! :crazy:

:D Lovar att jag ska förvarna nästa gång (*not* :devil: :devil: ).

gadriel skrev:
Ja det tycker jag verkligen du ska göra ;) :)
2*2 meter känns nästan i minsta laget, det är vad Doris hörna är på och hon får plats å så men nu står det öppet hela tiden så hon kan hoppa runt på större yta. Kan ju liksom inte blir för litet. Sen beror det ju på hur mycket de får vara ute och hoppa också.:)

Fin bur!

Men om du ändå ska bygga kan du väl dra till ordentligt om ni har plats? Nät och några reglar är ju inte så hemskt dyrt så då kan man nästan lägga till några kronor extra å få det extra stort. Man kan ju alltid ha hönsnät istället för fyrkantsnät om man vill spara lite mer pengar.

Mjo, men nu är det ju så att vi inte har så enormt stor tomt, så 2*3m högst kan inhägnaden bli... tyvärr..

hur mycket kostar en sådan kanin, och vart köper man dem? :)

NAJ! Vad söööt! :Love:

Och megabra val av namn för övrigt (heter själv Doris numera) ;)

FÅr hon komam ut och hoppa mkt så är det ju ok ändå:) . Men sitta där 365 dagar om året är itne riktigt ok eligt mig.

Baxeol skrev:
hur mycket kostar en sådan kanin, och vart köper man dem? :)

Tror de brukar ligga mellan 400-500 kr men det beror ltie på färg och om de har stamtavla och så.

Bästa är att köpa från uppfödare men det finns inte så många uppfödare men sus på "zoonen" föder upp, hon bor i skåne. Själv hittade jag Doris på annons och hon har inte stamtavla men det gjorde mig inget för jag var så glad att jag äntligen hittat en som inte var hur långt bort som helst.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka