min kille är allergisk?

verrdogan

Trådstartare
Va ska jag ta mej till med mina katter. Klarar inte av att göra mej av med dom. Men jag vill inte missta min kille heller. Har bott ihop i ett år nu, men nu börjar han klaga på att han känner av allergin.
Vet inte va jag ska ta mej till för att behålla alla.
Är de elakt att ha katterna ute på dagarna å bara ha dom inne på nätterna?
Älskar dom alla!

Sv: min kille är allergisk?

jag vet bågra bekanta som precis skaffat katt till deras barn. Pappan i huset är allergisk, men han får gott ta astmamedecin... :angel: så låt din kille gå till läkaren o prata om det så fixar det sig nog :)
lycka till

men han säger att han gick till doktorn när han va liten å att dom inte kan hjälpa han med de nu,
Sen är killen så vrång så han går ju inte å ficcksar nya tabbleter å salvor. Men i min mening så tycker ju jag att ha kan försöka få hjälp först innan jag måste kasta ut mina älsklingar.
Finns ju folk som jobbar med att ta fram nya medeciner för allergi varje dag.
Börjar bli så himla lessen nu. För vi skulle ha förlovat oss. men de blev inge för att jag har katterna. blir helt knäckt här
Hjälp va ska jag göra??

Katterna var väl där före honom? Vore jag allergisk och ihop med en som hade katter så hade jag testat allt för att få vara ihop med den personen.

Jo jag hade katterna innan jag träffade honom. så han har vetat att katterna har varit mitt liv så att säga. Å jag får ju inte iväg han till doktorn eftrsom dom sa när han va liten att han aldrig kunde ha katt. å bara för de 6år senare så tycker inte han att de är nån ide att gå tillbaka

Alltså det har ju säkerligen hänt en del sen dess.

Har han jättesvåra besvär?

Vilken egoistisk kille. =/
Om han visste att han inte tålde katter så gav han sig ändå in i ett förhållande med dig och vill att du ska behöva göra dig av med dem.
Är symptomen svåra då?

de enda jag märkt nå av är att ögonen är svullna å torra runtom. men han har ju exem åxå å de kan vväl åxå sätta dej vid ögonen. Sä jag vrt inte va ja ska tro. Exemet på händerna har iaf blivit sämre sen han började jobba.

vill ju så gärna ha honom kvar. men ja vill inte göra mej av med katterna heller.å vi har ju somsagt bott ihop i 1år nu. kan ju lika gärna va de han jobbar med som han inte tål.

Vill han inte göra ALLT, för att få bukt med besvären skulle jag inte behålla honom många minuter till. Han vet att katterna fanns där före honom, vill han dela ditt liv får han gott ta och kämpa för att ni ska kunna leva tillsammans allihopa. Det finns MÅNGA som lever med allergi och katter.

har han precis börjat kännt av dem?
isf tycker jag att det låter konstigt om ni bott ihop ett år så skulle han ju ha kännt det mycke tidigare...
nej tvinga han till docktorn annars kan det kvitta de fanns juh där innan o har han endast börjat känna av dem nu så kan han inte vara jätte allergisk.

idag finns det sprutor för allergi vet en som tar det för att kunna vara med hästar...

vill han inte så är han kanske inte en sån bra kille...

Håller med övriga som tycker katterna fanns först:bow: .
Och är han nu nu så att han "tvingar" dig att ge upp dina älskningar, vad är nästa sak han vill att du gör/inte gör för hans skull:mad: Och tänk sedan om det inte håller - visst ni har varit tillsammans i ett år/bott i hop, men tänk om han "dumpar dig" (eller du honom) framöver - då är du utan kille och utan dina katter... Hade aldrig gått med på det, finns viljan och kärleken kan man lösa det mesta om man är uppfinningsrik..
Katter är ju inga slit - och slängsaker, man har ansvar för dem.
Det är ju som med barn (tycker jag), "män kommer och går :devil: - men 'barnen' är alltid kvar"....
Lycka till, Lillemim

Hej igen,
Glömde precis.... Hotar han med att det inte blir förlovning om inte katterna försvinner så är det utpressning, hade aldrig gått med på det. Sen klarar katter ofta att vara ute på dan och inne på natten men är de soffpotatisar och är vana att bara vara inne kommer de inte att gilla det förstås, men överlever gör de förstås...
Men låt inte kille utpressa dig, det är inte kärlek!!
Hoppas det löser sig för er...
Kram Lillemim

tack så jätte mycket för ert stör allihopa.
han fick sprutor som liten mot allergin men de verkar ju inte som han kan tänka sej att göra det igen Ändå har jag sagt att jag betalar behandlingen.
Jo han har sagt att han inte köpt några ringar pga sin allergi.. För mej är de samma sak som att han inte vill köpa dom för de ändå kommer ta slut. Kan väl bo på olika ställen å ändå få de att funka tycker jag. menmen. detta tar iaf knäcken på mej, å de gör inte saken bättre när jag är sjukskriven för psykiska besvär och äter antideprisiva tabletter.

Jag säger som de andra här, katterna var där först.

Sen vet jag inte exakt hur allergi funkar men har han kunnat bo med dem i ett år utan symptom och fått det nu så tror jag det beror på annat. Du sa att han hade fått värre eksem på händerna av det nya jobbet? Kan ju vara ögonen han har problem med där också.

Sen skyller han på katterna för att han inte gillar dem. Det låter ju så iaf...

jo eksemen har blivit värre nu sen han började jobba mer. ser ut som eksem runt ögonen åxå tycker jag. Han sätter kakel så de är murbruket/fixen som gjort händerna värre. å när man blandar i vatten i de så måste de ju damma? å då kommer de ju upp till ögonen. å de är ju självklart att ögonen svullnar då för huden där är ju så känslig.
önskar att jag vågade visa alla era inlägg för min kille så han kanske får en tankeställare.

Usch vad jobbigt. Ni kanske ska försöka bo på olika håll om det funkar? Men jag tycker det verkar som han inte vill arbeta för att kunna bo tillsammans med dig. Jag tror du mår bättre utan honom.

Ta ett ordentligt snack med honom om vad han vill med er relation.

Det låter helt klart som att det kan vara så, illa av honom att skylla på katterna :mad:

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
Svar
11
· Visningar
788
Senast: Sassy
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 919
Senast: Catsu
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 752
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar