Min kessekattstackare...

Comfort

Trådstartare
(som för övrigt fortfarande inte har ett namn :angel:)

Han hade ju problem med blodig avföring men har varit fin i magen nu i flera dagar,

Nu när jag kom hem från jobbet ligger det rent blod + slem OCH MASK!

Det var ingen skt i + att det inte luktade så jag antar att det var kräk.

Maskarna var vita och ca 3 - 4 cm långa, tunna. Nu var de döda, men det vet jag ju ine om de var innan, jag har inte varit hemma på hela dagen. Spelar det nån roll om de var döda? (de kanske dör när de kommer ut i luft, vad vet jag...)

Kan det vara blodmask? :confused:Han blev ju avmaskad med Banminth mot spol- och hakmask för ett par veckor sen.

Han är pigg och glad fortfarande..

Vad tror ni?

Sv: Min kessekattstackare...

Isch, att han kräks blod låter inte bra. :(
Kanske han inte fick i sig tillräckligt mkt avmaskningsmedel, spottade ut det och så?
Vet. borde veta vad du kan göra nu.

En katt som en längre tid haft blodiga diarrer och nu har blodiga kräkningar anser jag inte man ska 'prova hemma' med. Den ska till vet, asap.

nu har jag varit hos veterinären med kisse och hon sa att jag skulle ge en avmaskninsmedel som är ny, tar all mask.
milbemax hette det.

Jag skulle prova med detta först, blev det ingen skillnad skulle jag komma tillbaka

Men lilla kissen då... :( Vad jobbigt. Hade aldrig hört talas om "blodmask" innan jag läste ditt inlägg (och googlade på det :p). Jag hade nog svimmat vid synen av blod och mask i samma röra :crazy::o

Kan katter få blodmask? Jag trodde att det bara var hästar som kunde få det.

hon trodde inte att det var blodmask, utan en sorts rundmask. lodet kunde komma när de hade mycket mask i sig, och det har han ju säkert..

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 093
Senast: Habina
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 306
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 224
Senast: hoppsann
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 511
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar