emmawallenborg
TrÄdstartare
Min fina katt trivs inte Han Àr nu 2,5 Är och har varit innekatt i lÀgenhet hela livet. Vi bor pÄ 6:e vÄningen mitt i stan, sÄ att gÄ ut Àr inget alternativ. Oavsett hur mycket lek och aktivering han fÄr sÄ kÀnns det som han inte trivs. Han gÄr runt planlöst och jamar, krafsar pÄ skÄp och för oljud som jag gissar Àr för att fÄ uppmÀrksamhet dÄ han Àr understimulerad. Detta kan hÄlla pÄ i flera timmar. Men det vÀrsta Àr att han attackerar sin kattkompis flera gÄnger om dagen. Den andra katten Àr mycket mindre och kan inte försvara sig, sÄ det slutar med att lilla katten skriker för att hon inte kommer loss och han river henne och biter bort stora tussar av pÀls.
Jag tror att Lucifer som han heter skulle mÄ bÀttre av att fÄ gÄ ut. Har kanske möjlighet att flytta honom till stallet och att han dÄ fÄr bli stallkatt. Han har dock knappt satt sin tass utomhus sÄ vet inte alls hur det skulle fungera. Vad hade ni gjort?
HjÀlp en förkrossad matte.
Jag tror att Lucifer som han heter skulle mÄ bÀttre av att fÄ gÄ ut. Har kanske möjlighet att flytta honom till stallet och att han dÄ fÄr bli stallkatt. Han har dock knappt satt sin tass utomhus sÄ vet inte alls hur det skulle fungera. Vad hade ni gjort?
HjÀlp en förkrossad matte.