Min katt sörjer

M

mallotten

I lördags blev en av mina katter ihjälkörd :cry: å de är ju väldigt jobbigt.. Men en av mina honor verkar deppi, hon e en sån katt som måste ha kvällsgos å morgongos å trampa på tangenterna när ja skriver, Men efter begravningen i lördags av hennes moster har hon inte kommit upp i sängen eller varit me mig vid datorn, å hon pratar inte me mig när ja pratar me henne. hon pratar inte i duschen ( hon gillar väll att de ekar eller nått :D ) hon äter å dricker men man kan knappt ta i henne hon e lixom likgilltig bara hänger i famnen eller stretar emot :confused: nån som varit me om något liknande???? mina andra missar deltog oxå vid begravningen å va lite nedstämda några timmar men nu tröstar dom mig buffar å åmar sig vid mina fötter tillochme leo som hatar gos, nån som vet va ja ska göra :crazy: min kiropraktor hade en teori om att står man sina djur nära för man över sin sinnes stämning till dom, men då borde alla 5 bryta ihop.

Sv: Min katt sörjer

Jag hade en av mina kissar utlånad till mamma när hon fått möss i sitt hus. Min gamla Måsse-katt blev heldeppig, han ville inte äta och var allmänt nedstämd. Han blev så smal så jag tom var till veterinären med honom! ( fast veterinären sa att han var fullt frisk, bara lite fet o jag som tyckte han var mager) Sen när jag fick tillbaka min andra hankatt efter några veckor så blev Måssen som vanligt igen.

Nu när min honkatt försvann med ett flyttlass 48 mil bort så blev Måssen återigen deppig, han satt i 2,5 månad utanför grannens hus(därifrån honan försvann, fast vi inte visste det förrän nu) och väntade och var jätteledsen. När vi letade runt huset så blev Måssen jätteivrig så vi anade ju att försvinnandet hade med huset att göra. När så honan kom tillbaka(vi åkte till Helsingborg o hämtade henne, tack gode gud för öronmärkning) så pussade måssen henne länge och intensivt och nu sitter han aldrig vid det huset och väntar längre! Vår andra hankatt brydde sig inte ett dugg att hon var borta.

Så det är väl med djuren som med oss människor, man sörjer på olika vis. Hoppas att din lilla katt repar sig från sorgen och du får försöka att skicka goda tankar till lilla kissen, om det är som kiropraktorn säger så borde kissen vara mottaglig för det!

//millus

Sv: Min katt sörjer

Så hemskt å se henne såhär :cry: men tiden läker ju alla sår sägs de ju så ja hoppas hon kommer över de här snart å blir som innan... Ja låter henne vara hon får komma till mig när hon känner sig redo....

Liknande trådar

M
Övr. Katt Ja som rubriken lyder vad är skillnaden?? Jag har precis fått ta över en katt från en mycket virrig bekant, Hon har tagit över en katt...
Svar
8
· Visningar
2 940
Senast: Malin L
·
Övr. Katt hur noga e ni me att katterna ska va inne på natten å hur länge dom får va ute / vill va ute å hur ofta å dom mat? Jag själv ha fyra...
Svar
19
· Visningar
1 502
F
Övr. Katt hej hej....nån som ha nå bra knep?? nu när de börjar bli kallare ute ha mina två katter örja ty sej mer till å va inne....å äta...
Svar
4
· Visningar
790
Senast: Sol
·
M
Övr. Katt Om två veckor får ja å pojken hem våra 2 katt bebisar :love: Sötast i världen två små sköldpaddsfärgade kisse systrar =) Men nu e d ju...
Svar
2
· Visningar
666
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama