Min katt ska ha ungar

C

Chine

Köpte en Norsk Skogskatt för ca 1 1/2 år sedan av en jobbarkompis. De hade försökt para den men den blev inte dräktig så de trodde inte hon kunde få ungar. Men nu till vår förvåning har hon fått juver och blivit lite rund om magen:o. Min katt ska med all sannolikhet ha kattungar:bump::bump::bump: Fast jag vet inte vem den lyckliga fadern är och jag som inte ens märkt att hon löpt.

Sv: Min katt ska ha ungar

Här kommer bild på kisse:
kcyhtitnegmjo2gba04sc84j79bsbn5

Hon är inte helt renrasig så ni behöver inte bekymmra er om vad uppfödaren ska tycka (såg att detta var ett hett ämne i kattungetråden)

Du har läst kattunge tråden, men gör ändå en egen?:p

Ser söt ut, dålig vinkel dock.. :)

Läste den efter jag gjort den här tråden:o

Om hon inte är renrasig, varför skriver du då att hon är en Norsk Skogkatt?

Hon har ingen stamtavla och jag fick henne när hon var två år gammal, så jag vet inget mer om henne än att förra ägaren sa att hon var Norsk Skogskatt. Sedan kan man ju spekulera i varför hon inte har stamtavla, men eftersom hon nu inte "kunde bli dräktig" så brydde vi oss inte om ifall hon hade papper eller inte, hon ser precis ut som en "Skogis" iaf, och jag vet att förra ägaren sa "att egentligen är det en jättefin katt". Alltså hon KAN vara renrasig och hon KAN vara korsning, har man inga papper så vet man ju inte och någon uppfödare lär inte bry sig om henne iaf.
Ångrar att jag skrev det här för här va inte kul att vara....:(

Nu har jag läst den andra tråden och förstått att även om min katt skulle vara 100% Norsk Skogskatt så är hon ändå en Huskatt för vi har inga papper på henne.
Samma gäller väl för hästen, vi säjer att hon är Svensk Ridponny, men det är hon inte. Hon har visserligen stamtavla och är reggad i ASRP men hennes pappa är inte godkänd (det var en tjyvbetäckning) så hon är Korsningsponny helt enkelt även om vi har hennes släkt långt bak till 1800-telet.
Men eftersom jag själv inte sysslar med avel så tänker jag inte på att jag använder fel vokabulär...

Okej. Jag har aldrig förstått meningen med att lura folk att få dom att tro att det är nått det inte är bara.
Tittar man på alla annonser där katten är hälften skogkatt (eller skogSkatt som det oftast står) så är massor av dom ljug och lureri. Rent av bedrägeri. För dom är oftast inte alls skogisar ens till hälften, utan vanliga långhåriga huskatter.
Vill man ha en riktig Norsk Skogkatt så köper man en med stamtavla. Vill man komma undan billigare så får man också ta konsekvenserna. Tyvärr blir massor av folk lurade, dom tror att dom köper en skogis och betalar extra för det, men egentligen är det inte en enda % skogis. Jag gillar inte att folk medvetet lurar i andra osanning. Huruvida du blivit lurad eller ej vet jag inte, men jag önskar så att folk kunde hålla sig till sanningen och stå för det man gör.

Det är en vacker kisse du har, oavsett ras/ickeras. Och hoppas det går bra med förlossning och annat.

Oj vilken bedååårande söt kisse katt!! Och Grattis till de blivande små!! Kanske krävdes en "riktig" frass för att det skulle bli ungar? ;) Med så extra söt mamma blir det säkert lite "ovanligare" kattungar också så det blir möjligt att hitta trevliga hem till dem sen. Det ÄR underbart med smått i huset!!!

Ingen fara, jag betalade inte så mycket för henne och känner mej inte lurad. Naturligtvis kommer kissarna hon får att säljas som "långhåriga huskatter".

Hem till dom finns det. Det är jättemånga som skulle vilja ha en unge efter henne men jag har ju sagt att hon inte går att få dräktig:rofl::rofl:

Senast ändrad av en moderator:

Vilken tur, då kan du ju ringa runt och berätta den glada nyheten för de! :D

Söt kisse :). Men inte ser hon ut som en skogis. Ta inte illa upp, hon är fin oavsett-

Söt kisse :). Men inte ser hon ut som en skogis. Ta inte illa upp, hon är fin oavsett-
Hmmm...går väl knappast att avgöra på den bilden, här kommer en bild där man ser henne, men vi har ju inga proffsiga bilder.
dzvvk932r0qts3esqhilgk6xqk2e5iu

o men jag tycker hon liknar det? Men vad vet jag?. :P

Nu har hon ju inte kvar den där snygga kragen. Om det är för att sambon kliar bort den eller om det är halsbandet hon måste ha för att komma genom magnetluckan vet jag inte:).

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 303
Senast: Otherside
·
Katthälsa Jag har en ragdollhona på 1,5 år. Hon blev parad när hon var strax över ett år, enkel att få dräktig och allt verkade normalt tills...
Svar
13
· Visningar
1 975
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 696
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama