Min katt magrar

C

cilvia

Min 12 åriga hankatt magrar, han dricker mkt, äter allt han kommer över. Vi var till veterinären för 2 veckor sen, där dom självklart tog alla de blodprover som behövdes, kollade njurar, lever, sköldkörteln, socker.

Men det visade sig att katten är "hur frisk som helst", alla prover var som dom skulle.

Men fortfarande så är katten mager och han dricker mkt.

Någon som varit med om liknande?

Sv: Min katt magrar

Gamla katter har svårare att tillgodogöra sig näringen i maten och det är därför inte ovanligt att de tappar vikt, så det är jätteviktigt att han får näringsrik mat med råvaror av hög kvalité. Äter han seniorfoder bör du sluta med det omedelbart för de är paradoxalt nog oftast näringsfattigare än vanlig vuxenmat.

Sv: Min katt magrar

Han äter inte seniorfoder, utan äter både blötmat samt torrfoder av bra kvalite, så jag tror att han har näringsbehovet täckt i allafall.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
486
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
760
Senast: Krålus
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
795

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka