Min katt har försvunnit!

A

annapanna123

Min katt har troligtvis ramlat ned från balkongen. Till saken är att hon var född vildkatt och är fortfarande mycket skygg. Vi har letat, lockat, och ropat, men inte sett skymten av henne. Hon har varit borta i två dygn nu. Hon har bott hos oss sedan 4 månaders ålder och varit innekatt, och nu är hon tre år gammal. Vår andra lilla "vildkatta" är orolig och gnäller, och vi är förstås helt förkrossade :cry:. Några tips? Rekommendationer på någon "djursaida", provar allt om det ger oss en chans att få våran älskade katt tillbaka...

Sv: Min katt har försvunnit!

Gå ut och ropa, kanske skramla med lite mat i en skål/kartong. Gärna när det är tyst och lugnt ute, som på nätterna.

Och sen ett nät på balkongen eller i dörrhålet för att se till att det inte händer igen.

Sv: Min katt har försvunnit!

Balkongen ska "säkras" om vi får tillbaka henne. Vi har ställt upp en ramp (en bräda med steg på) så att hon kan ta sig upp på balkongen igen om hon vill. Nedanför har vi lagt hennes älsklingstoffel som hon brukar sova på och hoppas att hennes egen doft ska locka dit henne. Vi har även ställt ut hennes kattbur med hennes favvo filt i och lite mat i närheten. Har gjort ett tonfiskspår till rampen och lagt ett fat tonfisk där. Hoppas det fungerar, börjar bli lite smått desperat nu...:cry:

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 428
T
Övr. Katt Hej Ber om ursäkt då detta säkert blir lite långt men ska försöka hålla det kortfattat.. Jag skaffade min katt för ungefär 6 år sedan...
Svar
2
· Visningar
1 731
Senast: Tass
·
Övr. Katt Tjo :) Vi tog över en katt som nu har bott hos oss i snart en tre veckor. Farfars katt, men då farfar blev sjuk så var katten lamnad...
Svar
1
· Visningar
1 262
Senast: Popcorn
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
41 264

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka