min katt är skadad eller?

annie_cool

Trådstartare
:confused:Hej min katt har slagits med en hankatt vi vet inte vad det handlade om men jag tror att det är reviret och nu är hon rädd och har gömmnt sej . jag vet inte om hon är skadat efterssom hon har gämmnt sej. men jag är orolig över henne vet inte vart hon har gömmnt sej . vad ska jag göra?:cry:
 
Sv: min katt är skadad eller?

Prata med din mamma, leta efter katten och undersök henne från topp till tå. Bitsår på katt kan vara väldigt svåra att hitta då det är små sticksår men de kan bli riktigt fult infekterade om de får gå utan vård så kontakta veterinär om ni hittar något.
 
Sv: min katt är skadad eller?

okej ja jag la lite mat i källan som hon är det vet jag har sätt henne. ockej
 
Sv: min katt är skadad eller?

hon är lite skygg men vad jag kan se så har hon inga sår. men hon hon pep till när jag lyfte upp henne.
 
Sv: min katt är skadad eller?

Det är inte säkert du ser bitsåren. Är hon svullen nånstans (ben, skulder, hals?)
 
Sv: min katt är skadad eller?

Bitsår från katter är ofta svåra att se då det blir väldigt små sticksår av hörntänderna, det är vanligt att dessa sår blir infekterade då katter har massa bakterier i munnen. Om katten pep till har den ont någonstans, har din mamma tittat på den?
 
Sv: min katt är skadad eller?

Min hankatt fick ett väldigt fult sår vid ett katt bråk. Den andre katten hade rivit honom i lösskinnet under ena frambenet, vi hittade såret en fredag och började tvätta rent osv. På måndagen fick vi tid för operation. Såret hade blivit väldigt fult och det fanns massor av "svallkött" som veterinären fick skära bort och sedan sy ihop de nya kanterna med varandra.

Sen fick denna katt inte gå ut på 14 dagar, då var det en utekatt som aldrig gått på lådan. Första gången han gjorde inne så sprang han in under en säng, stackarn. Sen kunde vi se när han blev nödig och sätta honom på lådan, han tyckte det var svårt att balansera på kanterna :D. Detta var förra året någon gång, denna vinter som varit så kall har han varit mycket inne och tyckt det varit helt okej att gå på lådan :D Ibland har han kommit utefrån och in, sett lådan och sprungit dit före innan han krävt mat :rofl:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
562
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
791
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 536
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp