Min katt är överallt XD

urkella

Trådstartare
Kom precis ut i köket och vad ser man, lill kisen har först hoppat upp på diskbänkn sedan öppnat skåpsluckorna till tallrikarna och där låg han :p
Innan dess försökte han hoppa upp på en golvlampa via klätterställningen, han har kommit in rusande med min stallkänga efter sig och lyckats dra en jätte filt igenom hela lägenheten :rofl: Han har även bitit sönder räkningen till lägenhets hyran :o Han ska även leka i handfatet varje gång man går på toa.
Någon som har tips på hur jag får honom att inte hoppa upp på diskbänken ?

Sv: Min katt är överallt XD

Vi gör så att varje gång någon katt är på ett ställe som de inte får vara på så lyfter vi ner dem bestämt på en stol/golvet och samtidigt säger vi "nej" eller "aj aj" vilket efter ett par gånger räcker att säga så hoppar de själva ner.

Till slut blir det en vana för dem att acceptera att de inte får vara på diskbänken/bordet och då låter dem bli.

okey ska testa :D
gick precis på toa och vad ser man... hela golvet fullt med toapapper strimlat i molikyler *suck* :p

okey ska testa :D
gick precis på toa och vad ser man... hela golvet fullt med toapapper strimlat i molikyler *suck* :p

Sådan är min katt med, skulle porta honom från toaletten om det inte var så att hans låda står där. Det som fungerar är att ha rullen o hållaren och ser till att fliken än gömd under locket.

Min äldsta katt funka det inte att säga nej till, eller jo det gjorde det, men hon var uppe lika fort igen efter att jag vänt ryggen till. Började därför med en blomspruta och spruta på henne (Med strålen som sprutar ut "vattenånga") Det funkade kanonbra, räkte sen att visa sprutan och efter ett tag slutade hon helt.

Min äldsta katt funka det inte att säga nej till, eller jo det gjorde det, men hon var uppe lika fort igen efter att jag vänt ryggen till. Började därför med en blomspruta och spruta på henne (Med strålen som sprutar ut "vattenånga") Det funkade kanonbra, räkte sen att visa sprutan och efter ett tag slutade hon helt.

Har testat det me, ibland funkar det ibland inte, han är inte det minsta rädd för vatten och har inget emot att ta en dusch :p fasst har inte testat med att spruta det som "ånga" ska testa :D

Liknande trådar

Övr. Katt Helt oväntat har jag blivit med katt, en alldeles underbar liten kille på ca 10 veckor (och 700 g vilket väl är ganska lite?), och jag...
2
Svar
26
· Visningar
4 668
Senast: Pazuzu
·
D
Katthälsa Hej, Skulle vara evigt tacksam för lite råd. Vi har en katt blandras norskskogkatt/bondkatt. Vi har även en ragdoll katt som vi köpte...
Svar
1
· Visningar
1 730
Senast: Tispe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama