Tussemaja
Trådstartare
Måste bara skriva av mig. Vår äldsta katt - 15 årig kastrerad hane försvann i fredags kväll! Han är en katt som aldrig går från gården och den här vintern har han som längst gått mellan huset och stallet - ca 30 meter. Och helst har han velat bli buren... Han var vad jag kunde se frisk, pigg och som vanligt på eftermiddagen den 21:e. På kvällen när jag kom till stallet - där han oftast ville tillbringa nätterna - var han inte där. Vi var ute och ropade och letade men ingen katt. Normalt kommer han direkt när man ropar, om han till äventyrs skulle befinna sig en bit ifrån hus och stall, vilket kan inträffa den varma delen av året.
Ungefär samtidigt - troligtvis samma kväll - stals en skottkärra från en granne bara 50 meter härifrån. Jag är förståss förtvivlad över att Milo är borta, men mest rädd är jag för att han skulle ha blivit stulen. Tänk om han mot förmodan förirrat sig bort mot grannen och - sällskaplig som han är - tagit kontakt med den/de som tog skottkärran - och dom tog med sig katten också...! Usch, det här är olidligt! Jag skulle ge vad som helst för att få veta vad som hänt honom. Jag slits mellan hopp och tvivel, fast hoppet minskar alltmer. Milo skulle aldrig hålla sig borta frivilligt....
Som sagt... behövde bara skriva av mig....
Ungefär samtidigt - troligtvis samma kväll - stals en skottkärra från en granne bara 50 meter härifrån. Jag är förståss förtvivlad över att Milo är borta, men mest rädd är jag för att han skulle ha blivit stulen. Tänk om han mot förmodan förirrat sig bort mot grannen och - sällskaplig som han är - tagit kontakt med den/de som tog skottkärran - och dom tog med sig katten också...! Usch, det här är olidligt! Jag skulle ge vad som helst för att få veta vad som hänt honom. Jag slits mellan hopp och tvivel, fast hoppet minskar alltmer. Milo skulle aldrig hålla sig borta frivilligt....
Som sagt... behövde bara skriva av mig....