Min kanin Läcker Sperma(?)

M

Mujje

Heej, har en kanin hane på ca 8 år..
igår jag att hans avförning var tänt av slem, såg ut som genomskinlig gele.. idag tvättade vi av honom, men så fort vi släppte ner honom och tog upp honom igen kom de ut massa "gele" igen.. Kanske de är dags att avliva honom? :( .. sen dricker han ganska mkt vatten också.. fast han äter ju bara torrfoder nu..
hmm :(

/ Amanda

Sv: Min kanin Läcker Sperma(?)

Det är nog inte sperma. Kan faktiskt vara e-vitamin (tror jag). De lär producera sådant och det går ut med avföringen. Vilket också medför att de äter de kulorna för att få i sig e-vitamin.

men.. kommer de ut själv? alltså så den inte är tillsammans med avföringen.. för de gjorde den iaf.. :(

kom på en grej.. de kan inte vara sperma.. de kommer ju ur analen..:/

Vet att det finns en sjukdom som heter Mukoid Enterit där kaninerna får geleaktig bajs. Håll koll efter om han börjar magrar av ganska fort, blir hängig, gnisslar tänder, och om päls och ögon blir matta.

Dock så brukar detta drabba ungdjur mellan 7-12 veckor, inte 8 år gamla kaniner

Ring vetärinären, för att vara på den säkra sidan!

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 597
Senast: Sassy
·
Hundhälsa ...tiiidigt imorse var min lilla tik lite orolig o vankade ut till köket, jag tänkte att hon kanske ville ha vatten så jag gick upp o...
Svar
5
· Visningar
1 221
Senast: minimal
·
Hundhälsa Har ibland på nätet stött på personer som hävdar att deras hund okynnesdricker, dvs dricker stora mängder vatten (och kissar därefter)...
2
Svar
26
· Visningar
9 773
R
Övr. Djur För 6 dagar sedan tog jag min kanin till veterinären eftersom jag misstänkte att hon inte var bra, hon rörde sig inte som vanligt, höll...
Svar
13
· Visningar
16 756
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?