paradiset
Trådstartare
Gick ut vid 11 i förmiddags och tänkte ta en tur i de vindstilla underbara plusgraderna med sol! Ser en granne med sin amstaffmix som gnäller/skäller/ylar lika upphetsat/oroligt/unghundsaktigt som min typ betedde sigs om ung. Jag gick en omväg pga både min och hennes skull och vi hade 25 m gräsmatta och lekplats mellan oss när jag snappt stannar till och berättar snabbt om köttbullar och skvaller uppmuntrande ( känner dem inte sedan innan ) hon blir jätteglad! Så hände det som inte får hända. Hennes snakekedja går av!! Hunden rusar mot oss men jag ( tröga jag ) förstår inte hundens avsikter, inte min hund heller för han står lugnt kvar! Jag tror också att äve om jag hade kommit ihåg att försöka skrämma hunden så hade den inte brytt sig. Den tog direkt nacksving på min hund och ruskade och min hund skrek. Jag försökte men lyckades inte få loss den men matte lyckades till slut. Jag band upp min hund för att hjälpa matten att koppla sin hund med dkopplet. Hon orkade knappt hålla hunden som var helt rabiat och flåsade och lät. Hon hade noll koll och hunden kokade av adrealin. Hon bad mig gå så hennes kunde lugna sig. Jag såg bara saliv i min hunds päls. Hemma kammade jag ( min hund ville inte vara med om detta ) och hittade ett punkterat hål. Ut till matten och pratade. DÅ hasplar hon ur sig att det är en omplacerings vars fd ägare tränat till kamp! ( ingen annan på gården har heller uppfattat hunden som farlig snarare lugn och mysig ). Hon går på soc så jag erbjuder avbetalning för hon ska göra rätt för sig. Hon säger hon ska ha munkorg nu och nog ge den till brorsan. NU? Det skulle hon haft förr!
Vad är brukligt, ska hon betala mig självrisken ( 1500 ) eller vad det kostade mig efter direktreglering ( ca 2100 kr )?
Ska jag polisanmäla? Vad ? Att en hund bet min hund Det låter ju som något polisen bryr sig om....not...
Jaja nu är jag äntligen hemkommen efter ytterligare drama då sonen som varit ensam hemma krasslig låst om sig men jag glömde i stressen nycklarna....Han vaknade inte!! Kontoret hade stängt, jag var redan sen att hämta barnen.....väntade 30 min på brorsan och dumpade hunden där. Hämtade barnen, väntade. MAkens chef var beredd åka från Kungsbacka med hans nycklar till mig när vi äntligen fick tag på sonen på telefon! Vi hade ringt som idioter på både hemtelefon och portelefon och på dörren!
Tillbaks på mån för att ta bort dränet. Det var 2 märken varav hål i det ena och det hade redan börjat vätska.
Vad är brukligt, ska hon betala mig självrisken ( 1500 ) eller vad det kostade mig efter direktreglering ( ca 2100 kr )?
Ska jag polisanmäla? Vad ? Att en hund bet min hund Det låter ju som något polisen bryr sig om....not...
Jaja nu är jag äntligen hemkommen efter ytterligare drama då sonen som varit ensam hemma krasslig låst om sig men jag glömde i stressen nycklarna....Han vaknade inte!! Kontoret hade stängt, jag var redan sen att hämta barnen.....väntade 30 min på brorsan och dumpade hunden där. Hämtade barnen, väntade. MAkens chef var beredd åka från Kungsbacka med hans nycklar till mig när vi äntligen fick tag på sonen på telefon! Vi hade ringt som idioter på både hemtelefon och portelefon och på dörren!
Tillbaks på mån för att ta bort dränet. Det var 2 märken varav hål i det ena och det hade redan börjat vätska.