MalinM
Trådstartare
Idag runt lunch tid blev min 11 åriga Schäferkorsning attackerad av en pitbull. Hunden flög på min gamla skrutt när han låg och sov när vi var i parken. Givetvis satte den sig rätt i halsen och vägrade släppa och höllt fast så pass länge att min hund fick blödningar i ögonen, han höllt med andra ord på att kvävas
Han blev dessutom alldeles söndertrasad i halsen.. Nu ligger han inne på djursjukhuset i HBG, dom har inte kunnat åtgärda hans sår än då han har varit påtagligt påverkad och ligger därför med dropp och smätstillande..
Händelsen är givetvis polisanmäld då just denna hund tidigare har haft ihjäl en katt och skadat en annan hund allvarligt för bara något år sedan. Det är ett rå pucko som äger hunden så självklart är det inte försäkrad vilket leder till min fråga.. Jag anser ju att jag inte ska betala kostnaderna som kommer uppstå för vården av min hund.. men hur går det till egentligen..kommer mitt försäkringsbolag debitera hundägaren eller vad gäller?
Någon som vet??
Händelsen är givetvis polisanmäld då just denna hund tidigare har haft ihjäl en katt och skadat en annan hund allvarligt för bara något år sedan. Det är ett rå pucko som äger hunden så självklart är det inte försäkrad vilket leder till min fråga.. Jag anser ju att jag inte ska betala kostnaderna som kommer uppstå för vården av min hund.. men hur går det till egentligen..kommer mitt försäkringsbolag debitera hundägaren eller vad gäller?
Någon som vet??