Min hund är sjuk.....

J

jahaja77

Jag vaknade förra natten av att hunden spydde. Sedan på morgonen spydde han igen, inga små högar direkt. Detta pågick över hela dagen, spydde ofta. Jag gav honom ingen mat men han drack lite vatten men spydde upp det en halv minut efteråt ungefär.
Senare på kvällen gick han omkring lite (hade legat på samma fläck hela dagen förutom korta kissrundor) och då provade jag att ge honom lite vatten igen, spydde upp det efter en minut ungefär....
Likadant idag, han har dock inte spytt något, men är otroligt hängig, drar benen efter sig ungefär och vägrar äta. Korv brukar han alltid äta, än vad det är, men nu vägrar han. Han har inte ätit sen lördageftermiddag. Dricker lite vatten och verkar kunna behålla det iallafall. Gick en liten runda med honom och han provade att bajsa flera gånger, men bajsade bara lite, inte diarrè
Ringde veterinären men får inte komma dit förrens imorrn 13.30.
Vad kan jag göra tills dess? Vad kan det bero på?

Sv: Min hund är sjuk.....

Det låter som någon form av förstoppning tidigt i tarmen.. hunden är förmodligen slö för att den inte får i sig någon mat =/
låt hunden vila och försök få i hunden vatten lite då och då.. och vänta tills imorgon.. förmodligen tar dom röntgenbilder direkt och är det något som fastnat så opereras han nog omgående för att ta bort det som fastnat.. man vet juh aldrig vad hundarna stoppar i sig.. :crazy:

veterinär har ju akuttider, jag skulle ringa å få en sån, en del saker kan man inte vänta med i ett dygn....din hund kanske fått i sig nåt giftigt som skall ut fortast möjligt, läggas på dropp eller vadsomhelst....jag hade en hund som var som din, den hunden dog trots snabb vet vård.

Tack snälla martha för att du skrämde mig så :eek: :love: :love:
Ringde jourveterinären för säkerhets skull ikväll och nu har han fått antibiotika m.m och börjar redan bli piggare!!
Antagligen berodde det på såren som han fick när han var i slagsmål, men vi kollade upp de hos veterinären men de sa att de såg fint ut, men antagligen har de blivit infekterade iallafall.

Än ska man inte ropa hej förren man är över bäcken, men jag är glad att jag rådfrågade er så jag for till vet. ändå och väntade inte till imorrn.......

en tack-dans ....... :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

de trodde att kräkningarna berodde på att han hade mycket hög feber, han hade 40 ikväll när jag tempade honom just innan jag for.......

att du inte sa att han har sår och feber i ditt första inlägg? isf är det juh självklart att hunden behöver sjukvård omgående!

BeastieBabe skrev:
att du inte sa att han har sår och feber i ditt första inlägg? isf är det juh självklart att hunden behöver sjukvård omgående!

Vi kollade han men hittade inga speciella sår, men for till veterinären för säkerhets skull , men då sa veterinären att det var bara något litet men att det hade läkt ihop fint, och hunden var ju pigg.
Sen att han börjar kräkas efter 1½ vecka efter slagsmålet från att ha varit jättepigg och som vanligt, så förknippade jag inte ihop slagsmålet med att han kräktes.
Sen hade jag tid imorgon hos vet, men inlägget handlade om jag skulle fara redan ikväll.

idiotförklara mig inte nu när jag var glad och hunden är mycket mycket piggare.

jag visste inte om febern när jag skrev inlägget

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 914
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 773
Senast: Tualma
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka