Min hund är sjuk!*klagande*

mimmipigg

Trådstartare
Har varit iväg till veterinären med min magsjuke jycke och som jag befarade blev han kvar.
Det är bland det värsta jag gör, att lämna min hund i sticket när han som mest behöver mig. Kommer att drömma om hans stora anklagande ögon hela natten.:cry:
Till och med min tonårige son som kan tycka att hundarna är rätt jobbiga att gå ut med sa ikväll att vad tomt det är.

Sv: Min hund är sjuk!*klagande*

Jag vet, det har jag också varit tvungen att göra en gång med magsjuk voffla. Sedan bröt jag ihop och grät hela kvällen inför oförstående make...:angel:
Bit ihop! Hunden blir säkert frisk redan idag!

Förmodligen hade han inte magsjuka utan hade ätit i sig något onödigt, läs kadaver, för efter en natt med dropp och antibiotika och cortisoninjektioner hade han piggnat till ordentligt så jag ska få hämta hem honom i eftermiddag. Igår var han så dålig att han inte reagerade när de satte droppnål på honom, dessutom fick de göra fyra försök innan de fick en infart.
Det var inte upplyftande att läsa om den stackare som förlorade sin hund som hade samma symtom i en annan tråd.
Nu ska jag snart packa mig iväg och hämta min Skuttgubbe.
64 mil bilkörning på två dagar, tufft va!
Men jag är glad idag!!

Det är bara att vara glad att du inte bor i Klimpfjäll eller så:)
16 mil till klinik med stat.vård är ju inte så farligt.
PL

Jag klagar inte tycker det är kanonbra att DV finns. Gillar "min" vet i Vilhelmina skarpt, hon ringde tex idag för att höra hur det gick med jycken, det kallar jag service!
Men är det risk för inläggning blir det ju Vännäs eftersom Vilhelmina inte har några liggplatser.
Toppen att få hem en hund som igår var närmast halvdöd och idag skuttar omkring i sin vanliga vorstehstil!
Han har på ett dygn fått 2½ liter dropp och nu kissar han gång på gång i flera minuter. Hungrig är han också men han får inte äta förrän i morgon, 4 kaffekoppar ris fördelat på 4 mål till en hund som i vanliga fall äter 12 dl torrfoder och kokt älgkött.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 101
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 235
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 733
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 939
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama