min häst tror att jag är ett monster eler nått

zilla

Trådstartare
igår sparkade min häst mig för första gången under sitt 10 åriga liv :devil: ingen förvarning alls. Jag stod visserligen lite klantigt ;typ rakt bakom honom ..för jag skulle ta av täcket.Då bara small det ,,,,,så nu har jag ett fint blå¨märke och avtryck av 4 bruddar. :cry: :devil:

Han stod och åt när detta hände.Kan han ha fått sämre syn? jag har gjort en vanlig "handen" mot ögat syntest och han reagerar normalt.

Han har aldrig slagit förr ..har han fått mod att slå rakt ut nu??
skämt å sido ...HUR FAN FÅR JAG BORT DESSA DUMHETER:?????

Sv: min häst tror att jag är ett monster eler nått

Man ska aldrig stå bakom häste till att börja med.
Sedan kan han ha fått en statisk stöt när du drog av täcket och därav sparkat.
Lyft av täcket från sidan ist.

Du kan inte göra ett dugg åt det förrän hästen upprepar beteendet och förmodligen så är risken liten att det händer igen. Sparkar en häst avsiktligt efter mig som markerar jag tydligt att jag ogillar beteendet (den enda gång det hänt på senare tid så befann sig hästen i andra ändan av boxen illa kvickt och fick inte komma fram till mig på en god stund). Undvik att stå bakom hästen och andra mindre lämpliga positioner så att du inte riskerar att bli skadad.

Han hade ett täcke under regn täcket så statisk stöt fick han nog inte ......han stod och åt när detta hände och det var en tjej som hjälpte till att knäppa loss täcket i fram så han vart antagligen rädd när jag började pilla ibak.

Förövrigt får jag skylla mig själv .jag vet ju att man inte ska lita på värdens snällate häst.och defetivt inte stå&gå bakom.

Ta det som en läxa och hoppas att det inte händer igen, tur att du inte blev allvarligt skadad !

jadu.. d kan kanske varit lite brist på respekt hela tiden när du haft han? han kankse har fått börja mysa å buffa lite me huvudet på dig utan att du ens börjat klappa han..? d skulle aldrig en häst som är hörge i rang tillåta. d ja menar är att d finns så mycket små saker dom gör som vi inte lägger märke till. Men många hästar är så pass snälla så som gör ingenting. men sen finns d ju dom som är mer domminanta, och om man då inte bryr sig om sådana saker blir d bara värre.."ger dom lillfingret, och dom tar hela armen!!" kanske kom du åt han på ett ställe där han inte gillar att du tar han? i så fall är d ju något att jobba me..svårt att veta när man inte sett hästen..

förresten är han rädd för saker som kommer bakifrån? försök komma på om d är nåt sådant problem du har i allmänhet, lås dig inte vid att d kanske har något me just täcket att göra. vad d än är så vill man ju arbeta me d så d försvinner..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka