katarina_dacke
Trådstartare
Så här är det. Idag skulle jag fylla på vatten till mina hästar, jag är också hundvakt åt grannens hund. Hade med mig henne i koppel (sånt där flex koppel).
Och när jag ska fylla i en hink flyger hunden ut i hästhagen och kommer bakom min nhäst som sparkar till..,
Blir att åka till ett djursjukhus och tillbringa hela dagen där med röntgen och allt.. Nu är det som så att hunden inte är försäkrad.. Och hundern ska göra en operation nästa vecka pga sparken..
Vilket resulterar i att det kommer att bli dyrt. Operation 10-15 tusen, å så idag har jag betalat ca 5000:-
så 20000:- till någon annans hund..
Tänkte ringa mitt försäkringsbolag som jag har på hästen och kolla vad som gäller.
Kan de stå för kostnader för skador som hästen har vållat??
Kan min hemförsäkring tecka det här?
Eller är det bara att betala och se glad ut??
Någon som varit med om liknande? Snälla! Alla tips är otroligt välkommna!!
Och när jag ska fylla i en hink flyger hunden ut i hästhagen och kommer bakom min nhäst som sparkar till..,
Blir att åka till ett djursjukhus och tillbringa hela dagen där med röntgen och allt.. Nu är det som så att hunden inte är försäkrad.. Och hundern ska göra en operation nästa vecka pga sparken..
Vilket resulterar i att det kommer att bli dyrt. Operation 10-15 tusen, å så idag har jag betalat ca 5000:-
så 20000:- till någon annans hund..
Tänkte ringa mitt försäkringsbolag som jag har på hästen och kolla vad som gäller.
Kan de stå för kostnader för skador som hästen har vållat??
Kan min hemförsäkring tecka det här?
Eller är det bara att betala och se glad ut??
Någon som varit med om liknande? Snälla! Alla tips är otroligt välkommna!!