Min häst lägger sig ner

S

saragus

Min häst är hos en fodervärd och hon ringde nu för att han har plötsligt lagt sig ner och flämta och blivit slö. Efter en stund är han sig själv igen!

Har aldrig varit med om detta tidigare men han har gjort det nu två dagar i rad, direkt efter frukost... Någon som vet eller tror sig veta??:confused:

Sv: Min häst lägger sig ner

Precis som föregående nämde är det ju läge att kontakta veterinär. Hästen förändras i samband med frukost och det är för mig oroande. Kan ju vara nåt åt foderstrupsförstoppning om oturen är inblandad...

Vad får den till frukost?
Är det torrt?
När gavs sista givan på kvällen?
Är hästen mycket hungrig på morgonen och slänger i sig maten?

Kolla upp ovanstående och kontakta veterinär!

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
2 004
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
467

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka