Min häst har fått någr konstiga fläckar.. hjälp

_jeanette

Trådstartare
min valack har ngt konstigt, tror ej det är eksem det ser mer ut som han tappat lite päls, precis som man skvätt ngt på honom och där har han tappat päls.. det ser precis ut som om man hade sprutat något på honom och detta har runnit ner och precis där har han tappat päls.. typ små små fläckar - som prickar... svårt att förklara

han kliar sig inte där, det är inte varmt, det är inget sårigt o inga skorpor alls utan bara tappat päls. lite på rumpen och lite över revbenen... skumt..

vad kan detta vara?

vet att jag spruta lite aleo vera på honom för några veckor sen då hästkompisen tuggat lite på honom =) kan han vara allergisk? men borde ej pälsen komma snart då?

Sv: Min häst har fått någr konstiga fläckar.. hjälp

Han kanske fäller vinterpälsen?

ja men han ahr inte haft så bra vinterpäls för förra ägaren har haft täcke på honom hela vintern.. men det ser så skumt ut, det är liksom ingen direkt päls under utan det är hud fast inga sår eller liknadne.. och just i det där prickiga "rinnanade" utseendet..

får banne mej ta kort åp det imån=)

Jag tror jag vet hur du menar, har sett nåt liknande på många hästar.

Nej, det verkar inte vara det heller, jag kan heller inte se vart hon skulle fått det anlaget ifrån...

hmm nu när jag tittade noga på Cortez (hästen) så ser jag att det har kommit päls fast den är mkt mörkare, typ svart (han e mörkbrun) så det är päls (något av märkena är kvar fast det kan mkt väl vara att dom kliat varandra).. hmm... kanske fäller o får ny o annorlunda färg

Liknande trådar

Hästvård Min häst har börjat tappa päls i rasande fart. När man borstar och så lossnar inget ( inte mer en vanligt ). Vetrinär har kollat på...
Svar
0
· Visningar
538
Senast: Texaspexas
·
Hästvård Hejsan! Det började med att min häst började fälla lite päls vilket jag tyckte var ganska normalt med tanke på det kalla vädret vi har...
Svar
4
· Visningar
6 756
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag måste höra om ngn haft liknande eller kan ha ett hum om vad det kan vara. Jag har varit i kontakt med VC i förra veckan som sa att...
Svar
3
· Visningar
1 463
Senast: Maoam
·
Utrustning min häst har börjat tappa päls i rasande fart. När man borstar och så lossnar inget ( inte mer en vanligt ). Vetrinär har kollat på...
Svar
5
· Visningar
666
Senast: Texaspexas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka