Min häst gnisslar med tänderna

B

Bellina

Hej!
Min häst gnisslar med tänderna vad kan det vara?
Hon gnisslar med tänderna när man är i padocken och lite då och då när man rider i skogen.
Tack för svar!:)
 
Sv: Min häst gnisslar med tänderna

Kan vara flera orsaker;
Den kan vara nöjd och glad,
Eller spänd och t.o.m. ha ont
 
Sv: Min häst gnisslar med tänderna

Kolla tänderna för säkerthets skull. Min häst är likadan. Vissa ridpass är det ingenting, ibland låter han som en anka :P. Lika så i skogen, men då oftas när han är busig. Jag kollade tänderna när jag köpte honom (snart ett år sedan) men det var inget då, men efter som det snart gått ett år så är snart dax att kolla igen.

Vi ska snart ut på vår första dressyr tävling, får hoppas det inte låter alltför högt då :P (blir väl minuspoäng?)
 
Sv: Min häst gnisslar med tänderna

tack för svaren, nu vet jag vad det kan bero på. Hehe vi får väl hoppas att domarna inte hör..:p
 

Liknande trådar

Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
699
Senast: Fiorano
·
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
645
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 099
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp