tiiepjjohannaa
Trådstartare
Hej.
Jag har ett problem. Ett väldigt stort problem.
När jag ska ta in min ponny. Då går det bra heela vägen tills vi ska gå in i stallet. Då binder jag upp henne. Men jag hinner inte göra det för hon går över mig och lådsas som jag inte finns. Så går hon raka vägen till hennes box. ( som är ngra cm fråpn pööningen)
Jag försöker leda ut henne men hon sliter nästan av min arm..?
Det slutar med att jag måste ta grimskaft och leda ut henne. Men så händer det måånga gånger. när jag är väl ute så skakar jag i grimskaftet så hon stannar. Då brukar de oftas gå bra.
Hon har ett öga oxå om det är något att tillägga?
Hon kan inte gå utan någon ska gå framför henne.. så det går inte att rida själv heller.
SNÄLLA KAN NÅGON HJÄLPA MIG?
[B[/B]
mejla/Adda min msn om jag är seg på att svara -----> Johanna_liback@hot.......
tacksam för svar.
Jag har ett problem. Ett väldigt stort problem.
När jag ska ta in min ponny. Då går det bra heela vägen tills vi ska gå in i stallet. Då binder jag upp henne. Men jag hinner inte göra det för hon går över mig och lådsas som jag inte finns. Så går hon raka vägen till hennes box. ( som är ngra cm fråpn pööningen)
Jag försöker leda ut henne men hon sliter nästan av min arm..?
Det slutar med att jag måste ta grimskaft och leda ut henne. Men så händer det måånga gånger. när jag är väl ute så skakar jag i grimskaftet så hon stannar. Då brukar de oftas gå bra.
Hon har ett öga oxå om det är något att tillägga?
Hon kan inte gå utan någon ska gå framför henne.. så det går inte att rida själv heller.
SNÄLLA KAN NÅGON HJÄLPA MIG?
[B[/B]
mejla/Adda min msn om jag är seg på att svara -----> Johanna_liback@hot.......
tacksam för svar.