Min Häst bor på hästsjukhus i helgen :(

K

Krizz

Åkte me han till Strömsholms hästsjukhus igår kväll. Han fick en hovböld förra måndagen som skars upp ett antal gånger, förmodligen har inte alla bakterier försvunnit för nu har han fått VÄRLDENS Lymfangit :cry: Hela frambenet från bogen och ned till kronranden är svullet :( Han har verkligen jätteont och vill inte äta, feber har han åsså... Tydligen har inte antibiotikan (Hippotrim) varit tillräckligt starkt och inte dödat alla bakterier..:(

Min skrutt e JÄTTEdålig jue:cry: ...fick även reda på att de fått rektalundersöka han idag, för att han bajsat dåligt och kanske var på väg att få en förstoppning/Kolik :( Å han som knappt går att tempa i vanliga fall - tycker d e jätteotäckt när man e vid rumpan :(
Sen har de skickat blodprov till england för att kolla om han har bandmask, då de upptäckt att han har hög halt av blodmask:cry::eek: Han blev avmaskad senast i Oktober, enligt vet är det vanligt att de småjävlarna blir resistenta...detta förklarar ju även varför han varit svår att få upp i hull..

Behövde bara skriva av mig lite men d e så jäävla jobbigt att sitta här i Karlstad å ha hästen så långt ifrån sig å inte veta hur han mår å så...vill ju va där med han..:( han e ju verkligen i goda händer med övervakning dygnet runt å så men d känns så hemskt att han ska va så dålig utan att ja kan va där å påverka..:cry:


Någon annan som vart med om ngt liknande?

//Krizz
 
Sv: Min Häst bor på hästsjukhus i helgen :(

Har inte varit med om ngt likande, eller hört om det heller?
Måste man då alltså ta träckprov hela tiden för att vara säker eller?

Min häst har dock haft lynfangit och det löste sig väl och han är nu helt bra.

Skickar många stora tröst kramar!
 
Sv: Min Häst bor på hästsjukhus i helgen :(

Oj oj:( va tråkigt!
Men gu dedär me avmaskningen lät ju inge bra!!
Och min häst som e svår att få i bra hull!!:eek: Nu blir ja ju rädd här!
Vad ska man göra om dom blitt resistenta då+???
 
Sv: Min Häst bor på hästsjukhus i helgen :(

Usch vad jobbigt för både dig och hästen. Skickar tröstkramar jag också!
Precis,vad göra man om de blir resistenta då? Va läskigt:(
 
Sv: Min Häst bor på hästsjukhus i helgen :(

de kan ju bli resistenta mot maskmedel, så det bästa är ju helt klart att ta träckprov i första hand. Då ser man OM hästen har mask, och kan i nästa steg avmaska.
 
Sv: Min Häst bor på hästsjukhus i helgen :(

Oj oj:( va tråkigt!
Men gu dedär me avmaskningen lät ju inge bra!!
Och min häst som e svår att få i bra hull!!:eek: Nu blir ja ju rädd här!
Vad ska man göra om dom blitt resistenta då+???


Det vet. sa till mig var att man ska ta träckprov och sedan avmaska efter vad d e för mask hästen har, det är tydligen jättevanligt numera att de blir resistenta..:crazy:
 
Sv: Min Häst bor på hästsjukhus i helgen :(

Tack för alla Tröstkramar.:bow: ..e så himla depp, man blir så allmänpåverkad när d händer ens bästaste vän något jue..:cry:
Men hoppas han kommer bli bra någon gång..:(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp