Lill76
Trådstartare
Min 3-åring har nog kommit in i värsta trotsen. Han blev inriden tidigt i våras och har varit jättesnäll tidigare på alla sätt och vis. Men nu krånglar han med det mesta. Under en ridtur åkte jag av efter att han blivit rädd för något i buskarna och sen har han ju kommit på hur han ska göra för att kasta av mig. Efter att han kastat av mig 3 gånger på 3 ridturer har jag blivit lite rädd och bad en väldigt duktig tjej rida honom och vad händer tror ni ? Jo efter en stund när pållen tycker att det är nog bockar han av henne också. Både jag och "den nya" ryttaren har genast suttit upp och ridit igen så han har aldrig sluppit undan efter en avkastning, men han verkar inte ge upp. Men det är inte bara ridningen som krånglar. När hovslagaren var hos oss igår betedde sig hästen som en galning; han ramlade omkull eftersom han la all tyngden på "hovis" som inte kunde hålla hela hästen sen sparkade han hovslagern och var allmänt otrevlig.
Har ringt en equiteraput som ska komma och kolla så han inte har ont någonstans, men jag själv hittar inget speciellt på honom.
Kan det vara ren trots och som han testar hur mycket han kan bestämma?
Har ringt en equiteraput som ska komma och kolla så han inte har ont någonstans, men jag själv hittar inget speciellt på honom.
Kan det vara ren trots och som han testar hur mycket han kan bestämma?