min häst är varm i hoven!!

Ida_79

Trådstartare
Det började med att min valack busade i hagen förra fredagen,åh givetvis flög ena bakskon av.. då inte hovslagaren kommer förrän den 22/2 så fick jag ta bort den andra skon.. Någon dag senare busar han igen o en framsko flygger,då blev jag tvungen o ta bort den andra med.. Så nu har han varit barfota i ngr dagar o jag har kunat rida efter som det är snö över allt o ganska mjukt underlag.. I fredags när jag skulle göra i ordning innan vi skulle lasta o ge oss av till hoppträningen så var han varm i ena hoven,inte halt,ingen ökad puls i benet.. åkte inte på ngn träning,vill inte riskera att han blir skadad.. Såååå till frågan: Vad kan det bero på att han e varm i hoven?????:confused:

Sv: min häst är varm i hoven!!

Om det var den hoven som är utan sko är det helt naturligt att den är varmare:smirk:
Utan sko arbetar hoven mer och blir därmed varmare:idea:

Är det den andra hoven så kan det vara så att din häst är öm i den skolösa och har överbelastat den med sko på:idea:

Rörig förklaring men hoppaas att du hängde med:bump:

han är barfota runt om nu tills på onsdag.. Nejdå ingen rörig förklaring jag fattade:)

Ida_79 skrev:
han är barfota runt om nu tills på onsdag.. Nejdå ingen rörig förklaring jag fattade:)

Hoppsan, läste inte hela inlägget:o
Men han kanske bara har trampat på något:confused:

kan nog ha vart så,har ridit idag o han e som vanligt igen!! Ingen värme i hoven eller ngt!!!

Liknande trådar

Hästvård Nu behöver jag tips och råd igen.. I måndags (för en vecka och två dagar sedan) busade min häst till det i hagen, och som resulterade i...
2
Svar
32
· Visningar
4 891
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min häst är halt och vet inte vad det kan vara, hur jag ska gå tillväga eller vad det kan bero på! Hon är en ädel maxad d-ponny på 8år...
Svar
10
· Visningar
2 906
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästvård Hej! Min islandshäst blev lite öm i skritt, halt i trav då han trampade skon snett på onsdagen under en ridtur, fick bort skon när vi...
Svar
0
· Visningar
711
Senast: Sar24BB66
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?

Hund, Katt, Andra Djur