Min häst är väldigt känslig i munnen

Sv: Min häst är väldigt känslig i munnen

Jag har en häst som är väldigt känslig i munnen och skulle vilja ha lite tips på snälla bett.
Han rids idag på tredelat och tränsbett.
Har inte så stor erfarenhet av olika bett och behöver lite tips.
Min tränare tyckte jag skulle prova ett bett med fasta små ringar typ bridongbett, hon trodde att han eventuellt kunde trivas bättre med det.

Kom med tips på "snälla" bett, gärna bild oxå :)

Prova veronova gimmibett! Är en serie specialutvecklade bett för just känsliga hästar. De är gjorda i silicon så man slipper den skavande friktionen som kan uppstå med vanligt gummi. Ska ha ett rakt utan metallkärna till min fölis när hon ska lära sig :)

Sv: Min häst är väldigt känslig i munnen

Jag har en häst som är väldigt känslig i munnen och skulle vilja ha lite tips på snälla bett.
Han rids idag på tredelat och tränsbett.
Har inte så stor erfarenhet av olika bett och behöver lite tips.
Min tränare tyckte jag skulle prova ett bett med fasta små ringar typ bridongbett, hon trodde att han eventuellt kunde trivas bättre med det.

Kom med tips på "snälla" bett, gärna bild oxå :)

Rakt gummibett?( med smak) elr ett läderklätt:d

Liknande trådar

Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
841
Senast: Fiorano
·
Träning Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med lite tips och idéer över hur jag kan träna min häst att stanna. Jag har en ung Nordsvensk...
Svar
15
· Visningar
683
Senast: skogaliten
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Sesca
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 619
Senast: villhöver
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar