min häst är inte alls lika mulig som dom andra!!

B

Buckingham

Jag undrar om jag måste börja att stödfodra honom..Han är inte alls lika rund och mullig som dom andra men han är inte mager heller . han får 2dl betfor ibland med salt i för att han ska dricka mera vatten. utan han är lite lite över normal om man kan säja så. :crazy: han har gått på bete tillsamman med dom sen runt 1juni.
nu är det inte mycket bete kvar i den nedre hagen som dom står i men dom har en till över som dom kan gå i men där vill dom inte vara!!:confused: undrar då ocm jag måste stöd fodra eftersom han inte äter lika mycket!!
 
Sv: min häst är inte alls lika mulig som dom andra!!

stödfodrar mitt hlb, han går ute dygnet runt i en stor hage med kraftig bete men behöver extra mat för att hålla hullet o inte bara få en stor gräsmage.
Fodrar efter ridning.
 
Sv: min häst är inte alls lika mulig som dom andra!!

Jag skulle inte stödfodra förrän jag märker att hästen börjar falla ur.

Det är väl bara bra att du har en häst som inte blir för fet av betet?:)
 
Sv: min häst är inte alls lika mulig som dom andra!!

Du behöver ju inte stödfodra om den inte är för smal?
 
Sv: min häst är inte alls lika mulig som dom andra!!

Men jag tänkte mer på betet eftersom det inte finns så mycket gräs kvar...men det räker nog med det som jag ger efter ridning...
 

Liknande trådar

Hästhantering Nu behöver jag Bukes hjälp här i mina egna tankar och ångest, kan vara så att jag har lagt tråden helt fel. Som det ser ut nu så går...
Svar
6
· Visningar
1 688
Senast: Caress
·
Hästvård Jaha, då har man lärt sig den hårda vägen att inte lita på andra när det gäller hästskötsel, inte ens de man tror man känner väl. En...
Svar
3
· Visningar
1 224
Senast: Niela
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 198
Senast: Madick
·
Foder & Strö För lite mer än ett år sedan.Fick för mig att jag skulle dela med mig av den.Jag är intresserad av foder och hästars beteende så jag...
Svar
6
· Visningar
1 268
Senast: Kaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp