R
rocki
I måndags skulle jag skotta bort snöras som åkt ner från stalltaket för att kunna öppna stalldörren....och när jag var färdig tryckte jag ner skyfflen i en snödriva för att gå in och mocka.....släppte ut hästarna, glömde naturligtvis att ta bort skyfflen, åkte bort ett par timmar....När jag kom hem skulle jag ner till stallet och ta in hästarna och det första jag såg var en massa blod överallt, jag förstog precis vad som hade hänt och vilken häst det var oxå, 4-åringen som leker med allt hon ser...fick lite smått panik kan man säga...fick in hästarna och visst var det 4-åringen som hade lekt med snöskyfflen och sprättat upp ett sår på 7-8 cm långt, djupt ända i till benet, ca 2 mm från pulsådern.....
Med detta vill jag säga hur lätt en häst kan skada sig pga av människans klumpighet och glömska...
Nu gick ju detta bra och stygnen ska dän i morgon och hon ska förhoppningsvis slippa stallvilan....
Om hon hade dött, vet jag inte om jag nånsin skulle kunnat förlåta mig själv.....
Med detta vill jag säga hur lätt en häst kan skada sig pga av människans klumpighet och glömska...
Nu gick ju detta bra och stygnen ska dän i morgon och hon ska förhoppningsvis slippa stallvilan....
Om hon hade dött, vet jag inte om jag nånsin skulle kunnat förlåta mig själv.....