Min FRA tråd.

Sv: Min FRA tråd.

vi svenskar som inte har någonting att dölja kommer inte att skadas,

Byt ut ordet svenskar mot order tyskar och skruva tillbaka almanackan till någon gång i slutet av 1930 talet.

Byt ut ordet svenskar mot chilenare och skruva tillbaka almanackan till Pinochets Chile.

Både Hitler & Pinochet hade varit överlyckliga om de hade haft ett sådant effektivt verktyg för övervakning på medborgarna som FRA lagen innebär.

Med flera exempel :).

Vi har en demokrati idag, vem vet vad vi har i morgon?

/KT

Oavsett man inte har nåt att dölja eller de som har nåt att dölja kan använda text i bilder.
Väldigt naivt politikertänkande överlag och teknik-kunnighet som vanligt saknad.

Tips; Se riksdagslöner och fundera om "de" gör rätt för pengen i fallet F.R A alla 350 "folkvalda" och minst lika många hjälpredor.

Senast ändrad av en moderator:

image001.gif

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
501
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 560
Senast: Tilly_85
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
308
Senast: tanten
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
103
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur