Min drömsadel!

Mustang

Trådstartare
Perfekt! Enkel, snygg och min absoluta favorit...

http://www.equilex.se/index2.php?go=shoppen_visa_mer.php&SID=1093&SKID=1

Nu till problemet.. Har letat runt ordentligt på nätet efter någon form av info om sadeln i fråga, men hittat nada... Det är ju inte direkt utförlig information man får.. Någon som orkar hjälpa mig att ta reda på mer..? :confused:

Tänkte kolla om jag lyckas hitta den lite billigare sedan, vill inte riktigt hosta upp 17000 riktigt...

Hjälp, med stort H.. ;)

Sv: Min drömsadel!

Måste det vara just det märket eller?

Finns många westernsadlar som liknar den du visade bild på.

Att du inte hittar någon bra info om den kan ju vara att märket inte är direkt känt. Om jag får gissa så är inte den där sadeln tillverkad i amerika heller utan typ i tyskland? (tänker på märket pfiff).
Det är säkert kvalitet och omtanke bakom sadeln men för det priset skulle jag nog köpa en annan sadel av lite mer känt märke.

Men det är ju jag det :idea:

Någon som kan tyska? Full quarterbom, specialsadel för ....?
Levereras enligt bild(?) inkl Off billet och tie strap..

Från pfiff.com:

RR 220 western saddle

Full – Quarter; Spezialsattel für
kurzrückige, breite Pferde.
Lieferung erfolgt inkl. Off Billet und Tie Strap

Men det är typ samma info som på equilex. Finns fler fina sadlar på pfiff.com men priserna står inte dock.
Equilex kan ju ta hem andra sadlar som är från pfiff-katalogen så du kan ju ringa och höra om dom vet priser på andra sadlar du har tittat ut.

Full – Quarter; Spezialsattel für
kurzrückige, breite Pferde.
Lieferung erfolgt inkl. Off Billet und Tie Strap

Full-quarter; specialsadel för hästar med korta
och breda ryggar.
Levereras med off billet och tie straps

Nej, det behöver absolut inte vara jusst det märket, utan det är en sadel (färg, form, snitt) som verkligen tilltalar mig... Sen var det ett pluss i kanten att den var short n´wide... Så har du några tips på liknande sadlar, emottager jag tips mer än gärna...

Liknande trådar

O
Körning Jag skulle vilja ha lite hjälp av alla er som kan mycket om körning. Jag har en 6 årig shettis som jag har kört en del, men ny vill jag...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Goat lover
·
Körning Kan ni hjälpa mig med dessa frågor. Det är detta sele jag ska sälja. Precis denna storlek...
Svar
12
· Visningar
1 389
Senast: Goat lover
·
Körning Kollar runt på olika kompleta selar. Men har inte särskilt stor budget har typ 3000 kr :smirk: Kanske inte värst mycket men jag skulle...
Svar
8
· Visningar
1 223
Senast: Nussikan
·
M
Körning http://www.equilex.se/index2.php?go=shoppen_visa_mer.php&SID=1249&SKID=3 Jag är inte jättehemma på det här med selar, är detta en ok...
Svar
3
· Visningar
1 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka