Min dator piper?

Diabolical_Kitten

Trådstartare
Min dator har just stått och pipit i 5 minuter (typ som att det tutar upptaget i telefonen, så låter det)
Vad beror det på? Den ahr aldrig gjort såhär förut...
 
Sv: Min dator piper?

Den kanske hängt sig, starta om den då. Min brukar tjuta lite då och då....då bara stänger jag av och startar igen.
 
Sv: Min dator piper?

Kolla så att inget ligger på tangentbordet.
 
Sv: Min dator piper?

Nä... det gjorde det inte... Det bara.. pep. Dumma dator... Syrran sa att det kunde vara cdrommen... eller fläkten som är full med damm.. Så vi ska öppna datorn inom dom närmsta dagarna iaf...
 
Sv: Min dator piper?

Antagligen har processorn blivit för varm, så den varnar nu, att det slutar eftersom du startar om är för att processorn hinner svalna undertiden. Börjar pipandet igen en stund efter omstart?
 
Sv: Min dator piper?

Nej... Men det slutade av sig självt efter 5 minuter... Och den var på ett tag till efter det... Den var på i säkert 1 timme efter det.......... Men jag ahr börjat med att stänga av den på kvällarna och den står avstängd på dan när jag inte använder den...
 
Sv: Min dator piper?

Förmodligen överhettning. Kolla om den är väldigt dammig -> dammsug.

Nä... det gjorde det inte... Det bara.. pep. Dumma dator... Syrran sa att det kunde vara cdrommen... eller fläkten som är full med damm.. Så vi ska öppna datorn inom dom närmsta dagarna iaf...
Ah. Hade inte sett. Men varför vänta? :)

Edit 2: Whoa, tuffaste editeringsfunktionen jag sett.
 
Senast ändrad:
Sv: Min dator piper?

*** OBS!!! ***


Ta det försiktigt med dammsugaren bara. Statisk elektricitet kan slå ut hela maskinen. Se till att inte röra nåt i datorn med munstycket på dammsugaren.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag går en kurs i att skriva manus för film och TV. Det program som används heter Final Draft kostar ca 2000 SEK för PC och 150 för...
Svar
4
· Visningar
645
Senast: Myrten
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 543
Senast: SiZo
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
797
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gick första året på gymnasiet var jag bjuden på en fest som någon utav alla mina SUF-kompisar hade ordnat ute i Bergsjön, samma...
Svar
8
· Visningar
1 438
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp