Min baby blev 19 veckor idag!

Sv: Min baby blev 19 veckor idag!

Någon gång när jag har massor av utrymme och inga små hundar så ska jag bannimej ha en såndär vacker ståtlig hund!:love:

vad fin han var!

Gud ja att de växer fort, jag hade en kull grandisar i somras, och när de var 6 månader gamla, så var en del av dem runt 80-85 i mankhöjd! så de är inte små och söta alltför länge inte!

Medelåldern har höjts, men den är inte sådär superhög direkt. Dom flesta GD's blir runt 9-10 år gamla. Men det finns ju såklart vissa som bara blir runt 7 år, och en del som blir uppemot 13 år. Så medeln ligger på ungefär 9 år numera.

Jag har förvisso inte massa småhundar, men vi har nog inte något speciellt stort hus eller gigantisk tomt direkt. 120 kvm boende, och 3000 kvm tomt kanske.. Men det går ändå :D Han klämmer ihop sig till en liten boll om det krävs :love:

Ja, lite svårt med 3 olika hundar är det. Alla har olika krav liksom ;)

Jag är ju häruppe i några veckor om året, så vi ska säkert få till det en annan gång :)

Imorgon blir lillkillen ytterligare en vecka äldre ;) Men han har haft en väldigt lugn växtperiod nu. Bara växt ½ cm, och gått upp 1 kg.

Dessutom har han nu börjat förstå det här med att man inte får hälsa på alla roliga människor ute :D Han har lite svårt att hålla sig ifrån hundarna än så länge, även om han inte springer fram hela vägen som tur är. Himla skönt med en sån mjuk valp som i princip alltid lyssnar! :love:

080307-027.jpg

Jättefin :love:

Hur är GD:arna, generellt, öppna eller mer reserverade mot främmande?

Vad vacker!
men vilka stockar till framben :p (förstår att de kanske ska se ut sådär, men man är lite ovan vid stora hundar)

Då skulle du sett min leonbergervalps ben, de var värre :D

12 veckor bara på den här bilden ;) Har ingen bättre inlagd..

Bebben: Ah va fin han är, va kul han är så bra på inkallning trots miljöombytet! :)

phh men superfin. Jag komme rihåg din förra GD!
vi skulle ta en fika lr nått när du var/är i sthlm!

Åh vilken vacker hund!!! Jag har alltid velat ha en GD!! Han är dösnygg!!!!

vad vacker han är :love:

Jag tänkte på en sak (ännu en fråga :D)

Hur gör man när man doserar maten? Jag antar att man till ganska stor del märker/ser när den får för lite. Men står det någon anvisning på fodret, eller tänker man "Hm, nu har han gått upp 2 kg, dags att öka på lite"?

Lilla gubben, så söt han är på kortet!:love:*nästan så man blir lite tårögd*

Generellt, rätt öppna. Inte så att dom kastar sig över alla liksom, men dom ska inte ha några problem med främmande människor.

Numera finns det ju dock en hel uppsjö av rädda hundar, tyvärr.

Min lilla kille kan tycka att människor med luvor/mössor/paraplyn är lite skumma, men han inser rätt fort att det inte är något att bry sig om. Sen tycker han att invandrare är rätt läskiga också, ser bara massa vita tänder i mörkret typ. Men han bryr sig inte om dom något direkt ändå, utan håller sig till oss bara.

Jag räknar ut foderstat åt mina :) Främst efter hur många kalorier dom behöver per dag ungefär för att hålla hullet uppe, och sen då på hur mycket av annat dom får i sig också. Och gör självklart ett val av foder som ser till att dom på dessa kalorier bygger muskler och får fin päls etc också.

Ja, synd att jag inte tänkte på det innan.. Jag åker hem imorgon tyvärr.

Men jag kommer upp igen i sommar! :)

Det låter ju alldeles lagom. :) Förutom rädslorna förstås.
(Kan bli liite trött på övergladheten ibland :D)

Ja, han är himla duktig! :love: Går lös större delen av tiden.. Kopplar såklart vid vägar och liknande, eftersom han inte har någon hundraprocentig inkallning. Sen kopplar jag vid (främmande) hundmöten, eftersom han behöver öva mer på att inte vilja hälsa.

Jag var och klappade på 7½ veckors Staffevalpar för några timmar sen :angel: Mamman attackerade oss med pussar, så uppfödaren fick tillslut hålla i henne, haha.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka