Min baby blev 19 veckor idag!

Bebben

Trådstartare
Och ser numera ut såhär;

080307-399.jpg

080307-357.jpg

080307-381.jpg

080307-397.jpg

Han är på semester i Stockholm sen en vecka tillbaka, ihop med mig, Amstaffen, Staffen och min lilla son. Fullt upp tycker han. Mycket att titta på, många nya läskiga saker att överkomma, hundar överallt och trååååångt.
Inte som hemma i ett stort tvåvåningshus och en stor tomt :D Han är fortfarande en mycket mjuk och följsam kille, även om han hör lite dåligt ibland ;) Rätt lättdistraherad häruppe, men det är fullt förståeligt. Han går dock lös i princip överallt, och sköter sig superfint, trots det enorma miljöombytet.

Nu är han 69 cm hög och väger 35 kg. När han kom, 9 veckor gammal, var han 45 cm hög och vägde 14 kg. Tiden går fort! Min förra GD, som många gamlingar här på forumet följde, var 68 cm hög och 38 kg tung, vid 6½ mån ålder. Han ligger rätt mycket före alltså...

Sv: Min baby blev 19 veckor idag!

OMG vilken sötnos men varför inte en ponny ;)

/Basilika vars vuxna hund väger 3 kg ;)

Vad vacker!
men vilka stockar till framben :p (förstår att de kanske ska se ut sådär, men man är lite ovan vid stora hundar)

Äsch, ponnys är inte lika bra på att rulla ihop sig i knäet ju ;)

Hihi ja, hans ben är väldigt kraftiga. Han har anlag för att bli väldigt stor, även för sin ras, och benen tyder ju på det nu också..

Men han är både vacker och söt :love: För det mesta i alla fall. Han var inte så himla söt enligt min syster igår, när hennes färdigbredda macka helt plötsligt bara var borta.. :angel: Hon är inte van vid stora hundar, valpar, och tänkte att på det där höga bordet når ju ingen upp...

Hjälp vad han växer fort :eek:
Riktigt snygg :love:

Han har dom vassaste armbågarna i hundvärlden :rofl:
AJ vad dom gör ont när han tror att han är tax och vill sitta i knät !!

Älskar när han hoppar på halmbalarna i stallet :rofl:

Han är SKITSNYGG:love:Och SUPERtrevlig !!!

tesora

Sötast i storstan ;):D

Syrran hälsar att han kunde sänt halva mackan m posten till henne!*gottegris*;)

Åh du, han är ÄNNU klumpigare nu :eek: Han förstår inte alls att han går upp flera kilo i veckan, och växer någon centimeter på samma tid minst.. Utan nu försöker han sig på att hoppa upp på ens axlar, bakifrån!

Vi får komma och rejsa i ridhuset när vi är tillbaka igen :bump: Benni skulle nog uppskatta det också tror jag.

Säg inte för mycket, han är himla billig ibland ;)

En kort period så bet han på våra fina putsade väggar, varje gång man förbjöd honom att leka med sonens skojiga (Och dyra) leksaker.. :crazy: Det är som tur var bortväxt nu! Men husse är inte riktigt lika likgiltig inför hålen i väggen längs hundsängen som jag är tror jag...

Men du måste ju förstår att den stackaren liiiiiiider! Enligt honom själv får han ALDRIG mat, aldrig godis och har nog aldrig känt en mättnadskänsla i hela sitt liv.. Så ser det ut i alla fall, när han får syn på en macka. Att han sen äter mat för 1000 kr i månaden, det glöms liksom bort av bara farten ;)

Justja, jag har en ny fin bild också. Men den är stor (Över 1 mb) så jag lägger ut en länk, för dom som har någorlunda uppkoppling, att se på.

Vacker huvudbild

Åh vad vacker han är, och vad stoor han har blivit!:eek::love::love:

Jasså, så du är i sthlm?? Då kanske du vill hänga med på bukepromenaden vi ska ha imorn?:angel::D
*Försöker få med så många det bara går, då typ alla hoppat av i sista sek, vi är 3 st sammanlagt nu:angel:*

Åh, är den imorgon? Så typiskt. Jag är ensam med sonen just imorgon av alla dagar.. Mormor ska på utställning, morbror ska fixa min bil och mostern jobbar.

Med en 1½ årings tålamod så är hundpromenader rätt avskyvärda för tillfället tyvärr. 20 min är okej, sen gnäller och skriker han bara att han inte vill längre..

Och tack, visst är han fin :D

Äsch då, bara langa med ungen i barnvagnen, ge honom nåt gott att knapra på och sätta upp min lilltik i knät på han, släppa loss våra unghundar så blir det en show för din son att se ska du se, eller ge honom kopplet på min lilltös så har han också en vovve att gå med!;):idea:
I annat fall kan tant Nicole underhålla barnet, av någon konstig anledning är det oerhört kul att få rida på just Min rygg:angel:

Ja, och jag kan erkänna lite tyst att jag alltid haft en förkärlek till just GD, en vacker dag så...:d

Senast ändrad:

Hehe, han brukar promenera med Amstaffen inomhus. Då kommer han med ett minilitet rött Flexi, som vi en gång i tiden haft till småhundarna, och säger att jag ska "öppna" det på utvald hund. Sen traskar han omkring i hela huset och är så stolt över att han kan gå promenad med tuffa Benjamin :rofl:

Fast, jag har ju inte bara bebisen hemma. Min 2 åriga Amstaff och min 5 åriga tik måste också följa med om jag ska någonstans.. Och tiken gillar inte småhundar (Framför allt inte små, vita hundar som skäller) och hanen.. Ja, han är supersnäll. Tills någon tror att den kan dominera honom, det accepteras INTE. Så dom flesta hanarna går ju tyvärr bort i umgängeskretsen..

Naaaaw, vad sött:love: Så brukade jag också göra när var var liten, hihi.

Hmm.. Då kan jag kontra med att jag helst vill lämna min lilltik hemma då jag innan träffen ska åka och köpa en bur jag beställt som jag sedan lämnar hos mina föräldrar i stan, samt att det räcker gott och väl med att bara ha unghunden med mig. Som för övrigt är väldigt låg och inte det minsta dominant, har knappt kommit in i könsmognaden haha:angel:

Näe men jag förstår att det du inte kan, blir nog kanske lite jobbigt för dig med 3 hundar och ett litet barn. Jag försökte iaf. MEN-det kommer säkert fler tillfällen, på ett eller annat vis;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka