Min älskade Linus...

P

Pozerka

Allting gick så jäkla fort.
Jag förstår ingenting...

Kl. 11.32 idag somnade min älskade Linus in.
:cry:

P100liten0076.jpg

P1000litenaaa888.jpg

Tack för de här 15 åren
Jag älskar dig

Ni får gärna stötta, o fråga.
Jag behöver det.

Sv: Min älskade Linus...

Ett stor kram från mig!

Vet hur det känns, även om jag inte förlorat nån kisse pga ålder än.
15 år är en lång tid att få leva ihop med en underbar katt och jag förstår att det blir tomt. Jag fick 7,5 år med min Fia. Men hur många år man än får så är dom alltid för få. Och kvar blir man med tomheten, saknaden och sorgen.

Vet inte vad jag ska skriva riktigt, men ändå massor av tröstkramar från mig och mina missar.

Du hade en mycket vacker Linus-katt :love:

Tack tack..!
Usch, nu gråter jag ännu mer, när jag läser vad fint du har skrivit!
:cry:

Han dog inte av ålderdom, hans njurar gav upp.
Det gick väldigt fort, han har tappat i vikt senaste månaderna, men han har ätit normalt och busat o lekt som vanligt, varit sig själv.
Men, ironiskt nog(?), så tänkte vi ringa på måndag o bestälal tid för en ordentlig koll, det kändes inte bra ändå..

Tills igårkväll.
Då var det som att det inte var våran Linus längre. Han bara låg, tittade knappt på en.
Jag har vakat över honom hela natten, legat och borrat in ansiktet i hans mage på köksgolvet.
Idag åkte vi till vet. och där konstaterades det att njurarna hade gett upp, och att han ev. fått sockersjukan nyligen. Så vi bestämde snabbt att han skulle få somna in.

Det känns såklart bra, det var det enda rätta, men det är så jobbigt.
Jag tänkte först att "Nej ,nu får det räcka med fler djur, det räcker med 2 hästar och den andra katten."

Men så slog det mig att jag skulle inte vilja ha de här 15 åren med honom ogjorda.
Aldrig i livet.

Det har varit värt det, nu är det bara upp till mig att se tillbaka på den fina, pigga, friska Linus, inte den katt jag låg och höll om inatt, rädd att han skulle sluta andas när som helst.

Jag vet hur du känner dig.
Jag förlorade just min vän sedan tio år.

*kramar till dig*

Uscha, stackare!
Men hur ska man göra?
Fast jag var med och höll honom när han tog sina sitsa andetag, och kramade honom hela vägen hem från vet. och la honom i graven, så förstår jag inte att han är borta!!

Det tar några dagar innan man begriper, upplever jag. Men ibland glömmer man - och tycker att man ser dem i ögonvrån. Eller kallar någon av de andra missarna vid fel namn...

Min gick också bort i njursvikt. Hans dotter gick samma väg för två år sedan.

Ja, det får väl ta tid.
Men jag vill liksom inte förstå.. tror jag.
Allt känns så ovekligt!

Jag beklagar dina katter!:cry:

Jag beklagar sorgen efter din fina kisse:cry:

Det är jättesvårt att bli lämnad kvar med all sorg, men det är tillåtet att skrika rakt ut och gråta.. prata om det..

Jag fick ta bort min vän sen 16,5 år tillbaks i september, hastigt. Även jag var förberedd på nåt vis då han blivit gammal och skröplig väldigt snabbt på bara ett par månader. Jag visste att han inte hade så långt kvar, men att det sen skulle gå så snabbt som det gick var jag inte beredd på. Han drabbades troligtvis av en hjärnblödning, så läget blev mkt akut. Jag var med hela vägen vilket var otroligt jobbigt, men jag är glad att jag var det. . I början var det enda jag såg när jag tänkte på honom när han låg där hos veterinären död och jag såg honom för sista gången:cry:
Sen en period sköt jag undan alla tankar på honom då det blev för jobbigt, jag orkade inte ta tag i mitt sörjande.

Nu, först 3 månader senare vågar jag släppa fram sorgen efter älskade Drutten, och det gör ONT när jag tänker på honom. Saknar honom så! Jag klarar knappt av att titta på fotografier av honom ännu.
Men jag kan också le när jag tänker tillbaks på den långa tid vi ändå hade tillsammans.

Man får tänka att de haft ett bra och långt liv, älskade av deras mattar och hussar. Och man får tänka att man gör dom världens tjänst när man låter dom slippa ifrån något som gör ont och som inte ger dom ett fullgott liv längre.

Men det är svårt. Och jättejobbigt. Sörj nu och tänk sen på allt underbara som Linus gett dig!

Stora kramar!

Åh, du skriver så himla fint!!
Tack för alla fina ord! Det värmer verkligen..!

Det är som du säger, just nu kan jag bara tänka på när jag höll honom inne hos vet. och hur eländig han har varit idag och igårkväll..
Men det var ju inte min Linus..! Linus är min knubbiga, pigga pojke! :)
Man får tänka så.

Måste fråga en sak!!

Nu har jag min kattflicka kvar här hemma.
Hon har aldrig varit ensam förut. Men nu de timmar Linus har varit borta så har hon inte brytt sig, eller märkt det.
Jag valde att inte visa den sovande Linus för henne. (innan vi begravde honom)

Finns det något sätt att underlätta för henne?!

Åh, du skriver så himla fint!!
Tack för alla fina ord! Det värmer verkligen..!

Det är som du säger, just nu kan jag bara tänka på när jag höll honom inne hos vet. och hur eländig han har varit idag och igårkväll..
Men det var ju inte min Linus..! Linus är min knubbiga, pigga pojke! :)
Man får tänka så.

Dom fina minnena kommer att komma fram, jag lovar. Men det kan ta lite tid. Minnena från den där sista dagen kommer att blekna och du kommer att se RIKTIGA Linus. Det känns inte så nu, men en dag kommer du att kunna tänka på honom med glädje, för allt han gett dig:love:

Gällande din hona, klart hon märker att Linus är borta, men hon kanske förstår? Kommer sorgen hos henne så se bara till att hon har dig, de brukar "komma över" ganska snabbt. Vill hon vara ifred så låt henne vara det.

Min Maja som är 9 och som alltid haft Drutten hos sig sörjde jättehårt när han försvann. Hon ville ingenting, satt bara under sängen första dagarna:(, var bara framme och åt och gick på lådan, sen gick hon och gömde sig igen. Det var jättejobbigt! När hon väl var framme fick hon mkt uppmärksamhet och jag pjåskade med henne. Det tog några dagar sen var hon som vanligt igen. Iofs hade/har jag en kattunge som avgudar Maja och jag tror han hjälpte henne en del med sin lek, det lockade fram henne liksom.

Ta bara hand om henne lite extra så går det bra!:)

Okej, det låter ju bra ändå.
jag vill ge henne mkt uppmmärksamhet, men samtidigt "vara som vanligt"
Ja, det löser sig säkert!
Min My är en självständig katt;)
Och jag tror verkligen att mina två katter har pratat igenom det här, My har nog varit förberedd..

Kalla mig konstig, men jag tror verkligen det!

Du anar inte vad du har hjälpt mig nu idag.
Tack igen för alla kloka ord!!

REGNBÅGSBRON
Det finns en bro, Regnbågsbron, som förbinder Himlen och Jorden.

När ett husdjur dör, kommer det till en plats bortom Regnbågsbron.

Där finns kullar och dalar med mjukt gräs, där våra älskade vänner leker tillsammans hela dagarna. Där finns vattendrag med friskt vatten, massor av mat och solsken som håller dem varma. De gamla och sjuka djuren blir unga och friska igen, precis som vi minns dem i våra drömmar. Djuren är glada och lyckliga, men de saknar någon som betydde mycket för dem, någon som blivit lämnad kvar.

Varje dag springer de och leker, tills den dagen kommer, då en av dem stannar upp, och tittar bort i fjärran. Blicken skärps, öronen spetsas och plötsligt flyger han iväg över det gröna gräset. Hans ben bär honom fortare och fortare tills han återförenas med den han älskar.

Ni möts i en omfamning som varar för evigt. Ditt ansikte blir kysst om och om igen, dina händer smeker hans huvud som så många gånger förut och du tittar än en gång in i ögonen på ditt trogna husdjur som så länge saknats i ditt liv, men aldrig i ditt hjärta.

Sedan korsar ni Regnbågsbron tillsammans för att aldrig mer skiljas...

*stor tröstkram*

Snyft, snyft!

Åh, vad man älskar sina djur. Men en sak har jag lärt mig, även om man alltid minns de gamla kommer det nya som också tar sin plats i ens hjärta. Och det finns hur mycket plats som helst.

Dessa underbara djur.:love::love:

Ja, det finns en massa plats, det gör det verkligen!!
Speciellt för min Linus!!:love:

Liknande trådar

Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 942
Senast: Catsu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 109
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
2 261
Senast: Eva S
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 366
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar