Min älskade kisse finns inte mer...

Filuran

Trådstartare
Min allra bästa kompis dog igår :cry: . 16 år och 5 dagar blev han. I helgen har vi varit i stugan i Norge så grannen har tagit hand om kissen. När vi kom hem låg han i gräset bredvid vägen som han brukar göra, men han syns ju inte när han ligger där :( , och plötsligt hoppar han ut mitt framför våran bil, så fast det gick sakta fanns det inte en chans att vi skulle hinna stanna :( . Nånting gick sönder i bakdelen så han bara släpade ena bakbenet. Det var bara att åka raka vägen till veterinären och ta bort honom :cry: . Jag vet inte hur jag ska överleva utan min kisse. Han var mitt allt :love: . Jag har haft många djur, men ingen kommer ens i närheten av min vackra kisse :( . Nu ligger han iallafall begravd här hemma. På sin favoritplats där han brukade ligga och spana på råttor :d

R.I.P Filur (1990-06-20 --2006-06-25)

Sv: Min älskade kisse finns inte mer...

Jag beklagar verkligen... :cry:
Så fint att han blev begravd på sin favoritplats.

/Marie

Beklagar verkligen :cry:

Men det var kanske tur i oturen att det var eren egen bil som gjorde det...annars fanns ju alltid risken att det var någon som inte hade stannat som körde på honom... :crazy:

beklagar:cry:

somsagt; tur att det var eran bil, men kan aldrig lita på folk nuförtiden:crazy:

Tack så mycket för era inlägg. Det värmer :bow: . Som ni säger så var det kanske tur att det var vår bil. Nu vet man ja vad som hände och han gick inte undan och bara lade sig någonstans och dog. Det är ju bättre att veta, även om det känns som att man har tagit ihjäl honom :( . Men nu har han det bra och slipper ha ont mer iallafall, min lille kisse :love:

Usch! Kan inte va kul att ha varit med om detta!

Tyvärr är det ju så att kissarna känner igen sina ägares bilar. Mammas katter kom alltid springandes när de hörde våran bil. De lärde sej snabbt att känna igen oss när vi bytte bilar.
Inget ni kunde göra åt och på ett sätt var det ju bra att det var ni så ni kunde ta hand om honom och låta han somna in.

*kramar om*

Vad trist att det var ni som körde på henne, men ändå tursamt att det inte var någon annan. Nu slapp hon ju lida så länge iaf.

Han kanske var sjuk innan och orkade inte mer? 16 år är ju ändå rätt gammalt.
:cry:

Ja, trots allt så hade jag ju tänkt ta bort honom till hösten, då han har varit lite skruttig i vinter, så liite förberedd var jag ju. Men det var absolut inte så här jag hade tänkt att det skulle sluta :cry: . Fast kanske var det bättre att jag fick ta bort honom nu när han var skadad, än senare och han kanske var relativt pigg :( . Ville iallafall inte spara till vintern eftersom jag ville begrava honom här hemma och inte kremera honom. Nu börjar det iallafallkännas lite bättre. Har börjat leta efter en ny kisse, men jag är vääldigt kräsen än så länge. Den ska ju vara precis som Filur :smirk: så det lär dröja innan jag gör slag i saken och skaffar en :smirk:

Tack igen för era inlägg :bow: :)

Beklagar...:( men huvudsaken är att han fick ett bra och roligt liv när han levde. Jag tycker så synd om katter som bara får sitta inomhus och spana på fåglar genom fönstret. Jag brukar säga att hellre får mina katter ett roligt och innehållsrikt liv (med risk för att något kan hända ute) än att dom ska sitta inomhus och ha tråkigt.

Min katt är också död. Hon dog idag:(

R.I.P Stina
22/6-96
3/7-06

Hoppas att det gick bra att jag skrev här.

Beklagar det som hände din katt.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Katt Vet inte vad jag vill med tråden mer än att få ur mig allt... Alltså usch jag är så himla ledsen, det gör ont i hjärtat. En dag kom...
Svar
11
· Visningar
2 379
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Idag när vi skulle åka och hämta en släpkärra för att hämta möbler så såg vi en katt ligga och sprattla vid vägkanten. Vi hann inte se...
Svar
8
· Visningar
1 868
Senast: Altaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama