I tråden om skog och klimat blev jag ombedd att förklara hur jag lyckas med att leva på 0,7 jordklot trots att jag bor i Sverige. Jag sa att det var ett ämne som nog lämpade sig bäst för en egen tråd, men det hade känts lite väl självgott av mig att starta en tråd om hur just jag lever, så jag tänkte att det kanske passar bättre med en tråd där vi som vill leva miljövänligt och klimatsmart kan peppa och tipsa varandra, lite likt träningstråden eller trädgårdstråden En tråd där vi (förhoppningsvis!) kan hålla politik och hårda diskussioner borta, och istället fokusera på vår gemensamma strävan, även när vi kanske tänker olika kring vissa saker.
Min största utmaning för närvarande är att jag skulle behöva en kompostkvarn, men jag var tvungen att byta ut min telefon i Januari, så det blir lite väl mycket konsumtion på en gång. Och så mitt eviga problem med att hitta veganska alternativ på lokala matbutiken. Ska jag handla i en stad flera mil bort, eller köpa keso istället för vegansk yoghurt?
(Valde prefix kropp&själ för att jag tänker att det handlar mycket om moral och samvete i grunden, fast tråden väl kan beröra alla möjliga delar av livet.)
Min största utmaning för närvarande är att jag skulle behöva en kompostkvarn, men jag var tvungen att byta ut min telefon i Januari, så det blir lite väl mycket konsumtion på en gång. Och så mitt eviga problem med att hitta veganska alternativ på lokala matbutiken. Ska jag handla i en stad flera mil bort, eller köpa keso istället för vegansk yoghurt?
(Valde prefix kropp&själ för att jag tänker att det handlar mycket om moral och samvete i grunden, fast tråden väl kan beröra alla möjliga delar av livet.)