Miljötalibanerna gör nya intrång

Sv: Miljötalibanerna gör nya intrång

Sen var det ju inte bara hur lätt det är att göra intrång som de skulle visa, utan också påvisa att reaktorn är flera år över sin tekniska livslängd. Men du kanske vill ha ett Tjernobyl i Sverige.

Kanske skulle satsa på mikrofilm, där får det rum många A4 på varje blad. :D

Sen var det ju inte bara hur lätt det är att göra intrång som de skulle visa, utan också påvisa att reaktorn är flera år över sin tekniska livslängd. Men du kanske vill ha ett Tjernobyl i Sverige.

Nu vill jag inte vara sån men de reaktorer i Oskarshamn är kokvattenreaktorer och Tjernobyl var det tryckreaktorer så samma scenario är inte lika lätt. Tjernobylolyckan skedde även under testkörning och de hade inte i närheten av de säkerhetssystem som finns idag.
Men jag förstår din mening

Ja, nu använde jag mest "Tjernobyl" som substitut för kärnkraftsolycka för att få min mening förstådd :)

Du finansierar uppenbarligen både aktionen och omhändertagandet av dessa tokar. Personligen ser jag hellre att mina skattepengar går till vettiga ändamål, snarare än att fånga in idioter som bryter mot lagen helt i onödan. Om de nu är så smarta och så villiga att kämpa för att få bort kärnkraften, varför utbildar de sig inte inom ämnet så de med lite trovärdighet kan trycka på rätt ställen utan att mina skattepengar flyger ner i sjön?

För mig är det ett mysterium (hum) att i princip alla som har utbildat sig inom kärnkraft är kärnkraftspositiva. Kan det vara för att det är en relativt bra idé? Hummm....

För mig är det mer upprörande att staten ger bidrag till köttindustrin mm.

Bara för att man inte har en hög utbildning i ämnet så har man rätt att ha en åsikt. Exempelvis så utbildar jag mig inte till militär strateg för att kunna tycka att krig är fel.

Ytterst få vakter har skjutvapen på verken. 90% har högst batonger.

Det är upp till varje (civil) skyddsobjektsägare att avgöra behovet. Om de inte har vapen så har de inte behov heller. Men det är ju högst oklart vad du anser att vakten vid det aktuella kärnkraftverket ska ha använt ett vapen till?

Stackars den vakt som hade vådaskjutit en aktivist! Det hade ju tagit hus i helsicke!

Men en liten elpistol kanske:devil:

Jag fattar inte heller varför man bryter sig in någonstans bara för att påvisa fel och brister. Tänker inte bara på kärnkraftsintrånget utan oxå intrång i stallar och ladugårdar. Det gör bara att iaf jag ser dessa grupper som oseriösa och inte litar på den "fakta" dom redovisar. Är man seriös för man en dialog, lägger fram belägg o.s.v. Med det sagt så menar jag inte att dom har fel, men att dom GÖR fel.

Det är inte det jag menar heller, jag menar att jag har aldrig hört talas om någon högutbildad aktivist. Jag tror inte det är ett mystiskt sammanträffande utan snarare folk utan kunskap i ämnet som rekryterats och proppat med felaktig information.

Ärtpåsar på benen är annars ett alternativ, de lär inte vilja springa med den dagen ;)

Värsta agentgrejen! MacGyver 007, med rätt att uppröra

Haha, ja om folk bara visste vilka mina uppdragsgivare är så skulle dom sätta semlan i vrångstrupen och hosta till midsommar. :cool:

Det var förresten en som sa att "fördelen med att du är klassad som mytoman är att du kan säga och skriva precis vad som helst utan att din verksamhet och ditt syfte kommer att ifrågasättas", nåt jag fullständigt håller med om.

Det är inte det jag menar heller, jag menar att jag har aldrig hört talas om någon högutbildad aktivist. Jag tror inte det är ett mystiskt sammanträffande utan snarare folk utan kunskap i ämnet som rekryterats och proppat med felaktig information.

En av mina gamla kursare var med och ledde aktionen mot OKG igår. Hon är civilingenjör med energiinriktning ;)

Touché!

Att alla(!) aktivister skulle vara lågutbildade kan vara något av det dummaste jag har läst.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka