Mikrorasboror och kampfisk

Ainon

Trådstartare
Har precis fått ett 20L akvarium med tillhörande kampfisk av en granne som skulle kasta allt inkluderat fisken i soprummet (:mad:)

Nåja. Jag skulle vilja ha mikrorasboror (Boraras brigittae) men kan ju inte kasta ut den stackars kampfisken.
Funkar de att ha tillsammans?

Ska även plutta dit några red-cherry räkor som kan ge lite levande foder till mr kampfisk och städa lite.

Sv: Mikrorasboror och kampfisk

eller ännu hellre vill jag ha "Boraras micros" men de verkar vara svåra att få tag på...

I ett 20 liters akvarium skulle jag inte ha något annat än en kampfisk, om ens det. Alldeles för litet för någonting, egentligen, bortsett från några räkor då kanske.

Fast varför skulle en kampis med sin relativt stora storlek och vikt vara bättre än microrasboror? Microrasboror i ett litet stim blir ingen stor belastning, så det hade jag inte tvekat på bara man är införstådd med att balansen är känsligare i ett litet akvarium. Några av Sveriges duktigaste akvarister kör nästan uteslutande med burkar i 20 liters storleken.

Men nu var det inte det jag frågade om :cool:

Jag har haft kar på 20L förr och det funkade utmärkt med rätt invånare och växter. Som Gabbi säger har många akvarister små kar.

Senast ändrad:

Blev ett litet gäng Boraras urophthalmoides, de är verkligen trevliga små saker!, och 5st red-cherry räkor. Mr kampfisk verkar inte bry sig om sina nya sambos.

Har hittat en väldigt bra och välsorterad akvariebutik, fräshaste stället jag sett :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka