Jag har vid ett tillfälle fått synrubbningar som efterföljdes av huvudvärk som mest satt ovanför ena ögat. Jag tänkte inte så mycket på vad det var för slags huvudvärk men det var personer här på Buke som sa att det var migrän: https://www.1177.se/Uppsala-lan/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Migran/ . Den värken slog inte ut mig helt utan jag kunde fortfarande fungera men tog det lugnare än vanligt.Klassas det du har verkligen för migrän? Menar verkligen inget illa och jag är verkligen ingen expert men det du beskriver klassat jag som sjukt jobbig huvudvärk. För mig så innebär migrän att man blir sängliggande under den värsta tiden - för mig är det åtminstone så. Ibland börjar det som ögonmigrän där jag tillslut bara ser ljus framför ögonen och övergår sedan till ”huvud migrän”/vanlig migrän där det gör så ont att det känns som huvudet ska spricka, jag måste ligga i ett mörkt rum (hjälper dock föga), och jag kräks ofta. Långt ifrån alla som har migrän kränks dock. Men jag har alltid trott att har man migrän så kan man inte jobba/göra saker. Att titta på en dator tex är helt omöjligt för mig när jag har migrän.